Sisukord
Tänane leht
Postimees
Postimees digipakett
Postimees digipaketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli digipakett

Tulevik on erikoolide päralt

4 min lugemist
  • Kooli valik peaks sõltuma kodu kasvatusideaalidest
  • Erineva kodukasvatusega lastele on vaja eri tüüpi koole
  • Koduse kasvatuse puudumist üldhariduskool ei parandada
Tallinna Balletikooli õpilased. FOTO: Remo Tõnismäe

Kui üldtunnustatud koduse kasvatuse põhimõtted ühiskonnas killustuvad, muutub õpilaskond samas koolis õppimiseks haridusvajaduste poolest liiga mitmekesiseks, kirjutab Martin Ehala.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale

Olev Must on märkinud oma analüüsis Eesti koolide lisandväärtuse kohta, et 80 protsenti õpilase teadmistest ja oskustest on seletatav õpilase võimete ja kodu mõjuga, ning vaid 20 protsenti kooli mõjuga. Samamoodi tuleb suhtuda ka haridusse: suurem osa sõltub kodust ja mõnevõrra ka haridussüsteemist.

Kodusest kasvatusest tuleb kaasa lapse vaimne tasakaal, sihikindlus ja keskendumisvõime, õiglustunne, koostöövalmidus, lugupidamine kaasinimeste vastu, ettevõtlikkus ja eksimisjulgus, loomingulisus, kehaline aktiivsus, kohusetunne, säästlikkus, puhtusearmastus ja paljud teised täisväärtuslikku isiksust iseloomustavad omadused.

Kui ühiskonnas juhtub midagi, mistõttu perekondades nende väärtuste kasvatamisest enam ei hoolita, siis üldhariduskool ei suuda neid puudujääke korvata, vastupidi üldhariduskool püsib eeldusel, et põhiosa kasvatusest tuleb kodust ja et kasvatuspõhimõtted kodudes on suhteliselt sarnased.

04.04.2020 06.04.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto