Riigikogu uurib vesinikuenergeetikat

Kütuseelemente tootva Elcogeni juht Enn Õunpuu käis eile riigikogu vesinikutehnoloogia toetusrühmale rääkimas energeetika tulevikust. FOTO: Madis Veltman

Biokütuse põletamine on saatanast, elektriautode laadimistaristu vajaks üle mõistuse suurt elektrivõimsust ning raudtee elektrifitseerimise asemel tuleks hankida vesinikurongid – need mõtted jäid kõlama riigikogu vesinikutehnoloogia toetusrühma eilsel koosolekul.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Peakõnelejad olid tahkoksiid-kütuseelemente tootva ettevõtte Elcogen juht Enn Õunpuu ja akadeemik Enn Lust. Kütuseelementidega on võimalik toota elektrit põlemise ja saasteta. Tooraineks vesinik ja jääkproduktiks vesi.

«Tulevik on paratamatult see, et transport elektrifitseerub, sellest me ei saa üle ega ümber. Küsimus on selles, kuidas elekter autosse saab. Täna torkame juhtme seina, laadime aku täis ning sõidame talvel 100 kilomeetrit ja suvel 200. Kui ostame väga kalli auto, siis võibolla 400–500 kilomeetrit,» rääkis Õunpuu.

19.02.2020 21.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto