Sisukord
Arvamus
Postimees
25.02.2020
Eesti Siim Kallas näeb üha enam vajadust Eesti lobiregistri järele (6) Tallinn taastab Loodearmee kalmistu kabeli (6) Pärnus ja Haapsalus jäi kriisist meeter puudu Pidupäev koidust ehani Ilmalinnu valvsa pilgu all ole vaba kui lind (1) Majandus Sajandi suurkuju võimas jalajälg Kinnisvaraäris läks «vanade sõprade» vahel jälle naginaks Läti viinaralli elab, kuid «pidu» on kõvasti lahjem Välismaa Itaalia viirusekolle teeb ülejäänud Euroopa murelikuks (1) KOHALIK VAADE ⟩ Transnistria armee kohtleb nekruteid jõhkralt FOTOD ⟩ Trumpi tervitati Indias palvete ja raevuga Arvamus Juhtkiri: poliitiline riiginaine (23) Toomas Toomsalu: isevoolav särtsusõit (1) Kersti Kaljulaid: millega sa tegeled, armas riigikogu? (6) PRESIDENDI KÕNE ⟩ Annika Laats: Vargamäe Andrest töö õnnelikuks ei teinud (4) PRESIDENDI KÕNE ⟩ Vahur Kersna: president kui vanem õde (8) Meie Eesti Erkki Koort: kas majandus vs julgeolek? (2) Erkki Koort: Eesti ambitsioonid ÜRO Julgeolekunõukogus Hiina draakon ja 5G-võrk (1) Erkki Koort: tellimus majandusluureks Kultuur Ilmalinnu valvsa pilgu all ole vaba kui lind (1) «Kui pole kujutlusvõimet, siis ei sünni midagi uut» Sport Kriisa debüüt kinnistas uue põlvkonna tulekut Baltalt hooaja avastart, tõkkesprinterid jõudsid rekorditele lähedale Tervis Viljatus puudutab iga viiendat Eesti peret Tartu Kuus silmapaistvat tartlast pälvisid tunnustuse Käsmu kriidist lühtri turgutavad üles Tartu restauraatorid Remondi tõttu muutuvad rongide sõiduplaanid Taskusse tuleb veel üks sissepääs Meelelahutus Koomiks Sudoku

Toomas Toomsalu: isevoolav särtsusõit

2 min lugemist
Toomas Toomsalu FOTO: Liis Treimann FOTO: Liis Treimann

Eelmisel nädalal jõudsid kooskõlastusringile liiklusseaduse muudatusettepanekud, mis

hakkavad reguleerima elektritõukside, elektrirulade, tasakaaluliikurite ja muude seesuguste sõiduriistade liiklemist.

Kergliikuriteks ristitud sõiduvahendid on sahisenud meie tänavatel ja kõnniteedel hea mitu aastat. Põhjus, miks kergliikurid alles nüüd seadusesse kirjutati, oli mullu stardi saanud elektritõukerataste rentimine.

Ettepanekud suunavad kergliikurid kõnni- ja jalgrattateedele, nõuavad kainet pead, piiravad võimsust, liikumiskiirust 25 kilomeetriga tunnis, teevad kohustuslikuks tuled ja helkurid ning üht-teist veel. Mõistagi näeb seadus ette ka trahvid eeskirjade rikkumiste eest.

Kui ettepanekud seaduseks saavad ja kavakohaselt suvest kehtima hakkavad, mis siis

kasutajate jaoks muutub? Ilmselt suurt midagi. Vähemalt senikaua, kuni kergliikurite

kasutajad peavad end üleval nii nagu seni. See tähendab pigem mõistlikult. Eks üht-teist kindlasti juhtus, kuid sellist korralagedust, millest nii mõnestki Euroopa suurlinnast raporteeriti, Tallinnas ei nähtud. Asjad loksusid paika isevooluteed ja seda ilma seaduseta.

Küllap läheb samamoodi ka edasi.

On ülimalt vähe usutav, et pärast muudatuste jõustumist hakkaks politsei näiteks

elektritõuksidega sõitjate kiirust mõõtma või helkurite olemasolu kontrollima. Tallinnas

korraldab mupo ehk paar aktsiooni, aga sellega asi tõenäoliselt ka piirdub.

On ülimalt vähe usutav, et pärast muudatuste jõustumist hakkaks politsei näiteks

elektritõuksidega sõitjate kiirust mõõtma.

Näiteks jalgrattaga sõitmine on ammuilma põhjalikult reguleeritud. Seaduses on paika

pandud, mida rattur tohib teha ja mida mitte ning mis rattal küljes peab olema. Sellest

hoolimata käib tegelik elu jalgrattasadulas isevoolurada. Kui ratturite puhul seadustega

paika pandud kohustuste täitmist ka tegelikult kontrollitaks, katkeks näiteks

jalgrattakullerite toiduvedu pärast esimest tõsisemat reidi.

Ja siis on muidugi taksondus. Samuti ammuilma seadustega reguleeritud valdkond, kus tegelikkuses segadus suurem kui Tootsi peenral. Aga kasutajate vaatevinklist kõik toimib.

Kergliikurite kasutamist reguleerivad seadusemuudatused on riigi seisukohalt kahtlemata vajalikud. Elektritõukside ja teiste sarnaste riistapuudega liikujatel on seadusepügalate tundmise asemel vaja pigem tervet mõistust ja oskust kaaskodanikega arvestada,

Seotud lood
22.02.2020 26.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto