Sisukord
Kultuur
Tänane leht
26.02.2020
Eesti EKRE apteegireformi tühistamise eelnõu kukkus läbi (7) «Ma elan siin. Koos emaga, juba 15 aastat» (23) Anneli Ammase hea ajakirjanduse preemia läks Võrumaale (1) Terviseamet: Põhja-Itaaliast saabujad püsigu kodus Majandus Parkimisfirmad koondusid ühe mütsi alla (1) Börsidele jõudis viirus alles nüüd Välismaa Kreeka saatis migrandilaagrite ehitamiseks saartele märulipolitsei Kirjastaja vangistamine räsib Hiina ja Rootsi suhteid Merili Arjakas: kolmandad valimised ei too Iisraelis lahendust Pressifotode paremik jutustab proteste täis aastast Arvamus Juhtkiri: karmavõlg Narvale (20) Erik Aru: kas faktidel on lootust? (3) Jüri Liiv: Vargamäe mürgine pärand (20) Jaak Prozes: kas Putin tuleb või ei tule, selles on küsimus (4) Eve Järve: keda kaitsevad reklaamiseaduse piirangud? Andreas Kaju: tío Bernie Meie Eesti Aimar Altosaar: Narva 2040 Aimar Altosaar: barokklinnast tööstuskeskuseks ja edasi (2) Lauri Vahtre: Narva vanalinn – teeme ära! (6) Kultuur Kuidas nautida õhtust juureravi (1) Kaalutus armastuse ja sõpruse vahel (1) Kõrvalt tulija triumf Sport Austraalias sündinud surfar tahab Eesti lipu all olümpiavõitjaks tulla (1) Saaremaa võrkpalliklubi unistab kahest kodumängust Autospordiliit annab avalikkusele valeinfot Tartu Miss Valentine toob võimlejaid kokku igast ilma otsast Lemmit Kaplinski viib volinikud jooksuringile Lubatud tähetorni lipuväljak lükkub aina kaugemasse tulevikku Tuigo kalmistule viivale kehvale teele paistab lootusekiir Alatskivi õunaaias algas uue kaupluse ehitus Tartu Uus Teater korgib lahti elu vastusteta küsimused Meelelahutus Koomiks Sudoku

Kaalutus armastuse ja sõpruse vahel

3 min lugemist
Xavier Dolan (paremal) and Gabriel D'Almeida Freitas filmis "Matthias & Maxime" FOTO: Kaader Filmist FOTO: Kaader filmist

Film «Matthias ja Maxime» on 30-aastase Xavier Dolani kaheksas mängufilm. Pole just palju lavastajaid, kellele viimane kümnend oleks olnud samavõrd viljakas. Kanada režissööri firmamärgiks on kujunenud 90ndate vaimus nostalgiadraamad. Nauditavalt melanhoolne «Matthias ja Maxime» hoiab tuttavat joont, kulgedes kahe parima sõbra vahel ootamatult tärganud armuloo taktis.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Festivalipublik teab Dolani Cannes’i imelapsena. Kunagise lapsnäitleja debüütmängufilm «Ma tapsin oma ema» («I killed My Mother») linastus 2009. aasta Cannes’i filmifestivalil. Tollal vaid 20-aastane Dolan tõi Prantsuse Rivierast koju kolm auhinda. Rahvusvaheline läbimurre saabus viis aastat hiljem ema-poja draamaga «Emme» («Mommy»). Sellest ajast on Dolan olnud Cannes’is kohal pea igal aastal. Dolani loomingu keskne telg on meeste sisemaailm: varjatud ihad, salasoovid ja karmi pealispinna all tuksuv lähedusevajadus. Probleemide raskust kompenseerivad sume pildikeel ja argipoeesia. Tema filmides kumisevad taustaks Moby ja Blink 182 ning Itaalia või Prantsuse uue laine filmiklassikutele viitamise asemel vihjab ta julgelt 80–90ndate popkultuuri peeglitele, nagu «Üksinda kodus» või «Terminaator».

25.02.2020 27.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto