Sisukord
Arvamus
Tänane leht
26.02.2020
Eesti EKRE apteegireformi tühistamise eelnõu kukkus läbi (7) «Ma elan siin. Koos emaga, juba 15 aastat» (23) Anneli Ammase hea ajakirjanduse preemia läks Võrumaale (1) Terviseamet: Põhja-Itaaliast saabujad püsigu kodus Majandus Parkimisfirmad koondusid ühe mütsi alla (1) Börsidele jõudis viirus alles nüüd Välismaa Kreeka saatis migrandilaagrite ehitamiseks saartele märulipolitsei Kirjastaja vangistamine räsib Hiina ja Rootsi suhteid Merili Arjakas: kolmandad valimised ei too Iisraelis lahendust Pressifotode paremik jutustab proteste täis aastast Arvamus Juhtkiri: karmavõlg Narvale (20) Erik Aru: kas faktidel on lootust? (3) Jüri Liiv: Vargamäe mürgine pärand (20) Jaak Prozes: kas Putin tuleb või ei tule, selles on küsimus (4) Eve Järve: keda kaitsevad reklaamiseaduse piirangud? Andreas Kaju: tío Bernie Meie Eesti Aimar Altosaar: Narva 2040 Aimar Altosaar: barokklinnast tööstuskeskuseks ja edasi (2) Lauri Vahtre: Narva vanalinn – teeme ära! (6) Kultuur Kuidas nautida õhtust juureravi (1) Kaalutus armastuse ja sõpruse vahel (1) Kõrvalt tulija triumf Sport Austraalias sündinud surfar tahab Eesti lipu all olümpiavõitjaks tulla (1) Saaremaa võrkpalliklubi unistab kahest kodumängust Autospordiliit annab avalikkusele valeinfot Tartu Miss Valentine toob võimlejaid kokku igast ilma otsast Lemmit Kaplinski viib volinikud jooksuringile Lubatud tähetorni lipuväljak lükkub aina kaugemasse tulevikku Tuigo kalmistule viivale kehvale teele paistab lootusekiir Alatskivi õunaaias algas uue kaupluse ehitus Tartu Uus Teater korgib lahti elu vastusteta küsimused Meelelahutus Koomiks Sudoku

Eve Järve: keda kaitsevad reklaamiseaduse piirangud?

2 min lugemist
Ene Järve. FOTO: Erakogu

Eesti kodumajapidamised maksavad naaberriikidest tunduvalt rohkem lühiajaliste laenude intresse ja seda võimaldavad praegused piirangud tarbimislaenudele, kirjutab Bigbank Eesti turundusjuht Ene Järve.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Tarbijakrediidi reklaamidele kehtivad 2016. aastast karmid piirangud, et inimesed ennast lõhki ei laenaks. Televisioonis ja raadios on lubatud vaid brändikampaaniad ning teistes kanalites tohib lisaks näidata üksnes laenutoote nime koos juurde kuuluva kohustusliku teabega. Lisainfo, mis aitaks tarbijatel teha teadlikumaid otsuseid, on keelatud.

Näiliselt tarbija kaitseks loodud reeglid ja piirangud on osutunud hoopis kahjulikuks nii tarbijale kui ka turule. Soodsamate tingimuste reklaamimise võimaluse puudumisel ei lasu pankadel ka survet hindu tarbija jaoks paremaks muuta.

On tekkinud olukord, kus krediiditoodete erinevusi ei ole lubatud tutvustada. Tarbijad ei teagi, et iga panga pakutav laenutoode erineb nii hinna kui ka tingimuste poolest. Paljude arvates on väikelaen igas pangas ühesugune nagu poodides pakutav Onu Eskimo jäätis.

Ainsaks erandiks on seaduses teenusepakkuja kliendibaasile saadetav info, mis annab eelise universaalpankadele. Suurimad turuosalised saavad reklaamida oma klientidele e-kirja teel tooteid ja tingimusi piiranguteta. Piirav seadus on seega hakanud pärssima pankadevahelist konkurentsi, mis on kokkuvõttes intressimäärasid ja laenudega kaasnevaid muid kulusid tarbija jaoks hoopis tõstnud.

Euroala keskpankade statistika näitab, et Eesti kodumajapidamised maksavad naabritest tunduvalt rohkem finantsvahendite kasutamise eest. Möödunud aasta detsembri seisuga oli euroala kodumajapidamistele antavate lühiajaliste laenude keskmine intressimäär 5,41 protsenti, Eestis aga koguni 18,17 protsenti.

25.02.2020 27.02.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto