Sisukord
Arter
Tänane leht
29.02.2020
Eesti Eestlased tekitavad koroonaviiruse tõttu välismaal õudu (46) IT-sektor andis majanduskasvule hoo sisse (1) KOHALIK VAADE. Leedu läks viiruse pärast paanikarežiimile (1) Volikogu esimehel liiga suur palk ja liiga vähe tööd Majandus Tallink alustas sadamasõda (2) Börsidel käib veresaun (4) «Merendusel pole rahvust, kuid riikidel on huvid» Välismaa KOHALIK VAADE. Leedu läks viiruse pärast paanikarežiimile (1) Ankara mängib Euroopa pudelikaelaga Calvini kodukirikus toimub katoliku missa USA saab esimese naiseriväelase Hädas Türgi pöördus NATO poole (6) Vene ekspert: Erdoğan kaupleb Putiniga (6) Hispaania astus ajaloolise sammu võitluses libauudistega Arvamus Eesti ärielu kolm musketäri (2) Kultuur Kõrvad kikki – Eesti Laul 2020 on täis üllatusi ja intriige (4) Sport Gunnar Männik: kas lugupeetud VO2 max aitaks sportlast? Ferrari jääb Mercedesest hooaja alguses maha (1) EKSKLUSIIVINTERVJUU ⟩ Kuidas võitsid püss ja suusad Dorothea Wiereri südame? Kliima Metsamulda talletunud süsinikku ei tohi alahinnata (22) Merendus «Merendusel pole rahvust, kuid riikidel on huvid» AK Kõrvad kikki – Eesti Laul 2020 on täis üllatusi ja intriige (4) Juurikas. Sigaretid ja viinad ja kirglised naised Arter Roppused vürtsitavad üha rohkem Eesti noorte kõnepruuki (14) Algaja poliitbroileri mure (30) Seentest ülikond, koolnukomposter – matusekombed on muutumas (16) Kõrvad kikki – Eesti Laul 2020 on täis üllatusi ja intriige (4) Film "Parimad aastad me elus": prantslased teevad ka vanadekodust ja Alzheimerist midagi elegantset Kuidas teha porgandist külmsuitsulõhet? Kuidas Tiidrek Nurme riskide kiuste imelise tulemuse tegi (2) Maailma viimane suur seiklus. Budapest-Bamako ralli ehk hullumeelne retk Aafrikasse Käbi on Eesti teemant Meelelahutus Koomiks Sudoku

Maailma viimane suur seiklus. Budapest-Bamako ralli ehk hullumeelne retk Aafrikasse

5 min lugemist
Eesti tiimide dragrace soolajärvel. FOTO: Raiko Ausmees

Nii seisab Budapest-Bamako ralli kodulehel. 16 päeva, 9930 kilomeetrit, 1858 liitrit kütust, mälestused terveks eluks. Hullumeelne seiklus Aafrikas, millest võttis sel aastal osa koguni 20 Eesti tiimi.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Mine või vanaisa Ladaga! Registreerimisel kõhklesime, kas võtta turisti- või võistlusklass, ent peaaegu 10 000 võistluskilomeetri läbimise järel on koht esikümnes märk sellest, et otsus oli õige. Rääkides teistest klassidest, on spirit see, mis tulevikus osalema kutsuks. Spirit-klassi sõiduvahendite nimistu on kirju: nelikveoline Nissan Sunny, Peugeot-Talbot Sporti värvides Peugeot 205, Lada 21011 jne. Nemad saavad end Sierra Leone pealinnas Freetownis finišijoont ületades tunda tõeliste kangelastena. Olgu need Aafrika teed nii auklikud ja kõverad, kui sa eluilmaski ette kujutada oskad, kuid 190-se Mersuga seda rada läbida Toyota Land Cruiseri vastu – eneseületuslik!

Transiit Euroopast Aafrikasse

Meil algas kõik Tallinnast. Pakkisime oma Toyota Land Cruiser 100 asju täis ja panime 28. jaanuari varahommikul mootori käima. 1700 lihtsat kilomeetrit Budapesti, väike poes käik, tehniline kontroll ja juba seadsime esimeseks maamärgiks kasiino Monte Carlo. Jõudsime sinna tund enne päikesetõusu. Parkisime tagahoovi, tegime tassi kohvi ja võtsime Land Cruiseriga Monaco vormel 1 raja kurve.

Maroko – tõelise seikluse algus

Maroko algab euroopalikult: laiad siledad asfaltteed, uhked ehitised, tuledes linnad. Aga esimesed päevad Aafrikas on kerge külmetus, võrreldes palavikuga, mis meid ees ootab.

Atlase mäestik on lummav. Rajad, millele meid suunatakse, näitavad jumalikke vaateid ja on samas kuratlikult ohtlikud. Need mägiteed ei ole nõrganärvilistele.

28.02.2020 02.03.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto