Sisukord
WRC
Postimees
04.04.2020
Arteri intervjuu ⟩ Minister Tanel Kiik: aprilli keskpaik tuleb kõige raskem (2) Eesti Lootuskiiri on, imeravi veel mitte Koroona alistas särasilmse rahva­tantsija Linnahalli korrastamine lükkub teadmata ajaks edasi (3) Koroonakriis sundis testitulemused liikuma reaalajas Siseministeerium maksab juhtidele kopsaka preemia (10) Haige mees sai ravile pärast inimese ründamist Majandus Mari portfell kukkus koroonakriisiga miinusesse (6) Koroonakriisi võimalik võitja Marati juht: saan hakkama ka masina ja leti taga! Välismaa New Yorgis sunnitakse tööle ka koroonahaiged meedikud (1) Stoltenbergi sõnul jätkab NATO Baltimaade kaitsmist nagu alati (3) Raport soovitab harjutada vägede Baltimaadesse toomist Lawrence: raudteel liigub sõjatehnika kiiremini (1) Hodges: Venemaa ei mõtle «sõjas» või «ei ole sõjas» (1) Arvamus Juhtkiri: kiire toiduabi väldib nakatumist Nädala nägu ⟩ Raskete kohtade hirm Piiride nihutajad Komandör kaotas närvi (6) Õige inimene õiges kohas (1) Sport Ville Arikese kolumn: koroonakriis näitab ära sportlaste sisu POSTIMEHE EKSKLUSIIV ⟩ Läti mitmevõistleja rühib Kirdi imelise tööeetika ja eestlaste professionaalsuse abil tagasi tippu Merendus Ehitusloata kaldakindlustus annab Kloogaranna suvilale lisaaega (16) Tallinn Linnahalli korrastamine lükkub teadmata ajaks edasi (3) AK Kaido Kama: õppetunnid, millest ei õpita (5) Mikael Raihhelgauz: põimsus peab edasi kasvama «Koroona» naabrid Kaupo Vipp: teame, aga ei usu EÜS 150: inime on mõõt! Õpetlik isolatsiiniajastu lauamängu Nupukoroona Kunst sinu ümber. Peidetud lugude jutustaja Jaanus Samma (1) Poola suurkuju ja eeskuju NÄDALA PLAAT: Reisialbumid Tallinnast Los Angelesse, Göteborgist Ühendkuningriiki Plaat, mis vaatab mööda Juurikas. Minu eriolukorra päevik Arter Arter ⟩ Suur sõda meditsiini lipulaeva pardal: miks pidi kliinikumijuht ootamatult lahkuma? (6) Kõik lõpeb kord... aga millal? Kohutav reis: avalik rööv ja kriminaalist prints (4) Hiina pikksilm. Huawei P40 Pro: kas saame hakkama Google‘ita? (1) Linn ja auto. Sõiduproov Volkswageni väikse elektrikaga (1) Marati juht: saan hakkama ka masina ja leti taga! Meelelahutus Koomiks Sudoku

FIA andis põhjalikuma pildi, mis 2022. aastast rallimaailmas muutuma hakkab

2 min lugemist
Ott Tänak ja Martin Järveoja. FOTO: Jaanus Ree/Red Bull Content Pool

Autoralli MM-sarjas minnakse 2022. aastast üle hübriidmootoritele, et keskkonda säästa. Rahvusvaheline autoliit (FIA) tõi avalikkuse ette esimesed konkreetsed tehnilised uuendused.

«Rally1 (varasem WRC) autod säilitavad võimsa heli ja agressiivse väljanägemise, sarnanedes praegustele masinatele,» seisab FIA teates. «Samal ajal toome mängu säästvad tehnoloogiad, et mõelda keskkonnale. Reeglite muutus annab võimaluse rohkematele tiimidele MM-sarjaga liituda.»

6. märtsil Genfis peetud koosolekul pandi paika esimene tehniline eeskiri, mille järgi võistkonnad 2022. aastast joonduvad. «Tulemus sündis kuude pikkuste analüüside ning FIA ekspertide koostöös WRC autotootjatega. Reeglid peaksid tulevikus tooma tiimidele tulu, samal ajal kaotamata tipptehnoloogiat ja jõudlust,» kirjutab FIA.

Välja toodi mõned praeguseks kinnitatud tehnilised reeglid.

Käigukast

  • Viiekäiguline jõuülekanne, sarnaneb praegustele Rally2 reeglitele.
  • Lihtne diferentsiaal, keskdiferentsiaal puudub, üks kinemaatiline ajam.
  • Hooajal maksimaalselt kuus käigukasti ühe auto kohta.

Vedrustus

  • Vähendatud amordikäik (wheel travel).
  • Vedrustuse erinevaid osi lihtsustatakse oluliselt.
  • Lubatud on vaid üht tüüpi õõtshark.

Sõidukäik

  • Vedelikubaasil pidurijahutus pole enam lubatud.

Kütusepaak

  • Lihtsustatud kujuga.

Aerodünaamika

  • Kereosa disain on vaba, et säilitada agressiivne välisilme.
  • Varjatud kohtadest kaob aeroefekt.
  • Auto tagaosa aerodünaamika lihtsustub.

Töörühmad jätkavad muude alateemade lihvimisega, mis esitatakse WRC-komisjonile mais. Eelkõige vajavad täpsustamist mootoriga seotud detailid ja hübriidtehnoloogia üksikasjad.

Lisaks jätkub töö selle nimel, et 2022. aastaks MM-sarjaks autotootjatega käed lüüa.

Roheline mõtlemine

FIA üks töörühmadest näeb vaeva selle nimel, et järgmise viie aasta jooksul autorallit veelgi loodussõbralikumaks muuta.

Hübriidmootorid on alles esimene samm. Pikemas perspektiivis pööratakse tähelepanu ka alternatiivkütustele, rehvide tõhusamaks muutmisele ja igas mõttes rallide korraldamisega seonduvale. Näiteks soovitakse tulevikus välja trükkida oluliselt vähem võistlusdokumente, brošüüre ja muid paberit nõudvaid materjale.

Erinevaid katsetusi soovitakse praktikas kasutada juba lähiajal peetavatel piirkondlikel meistrivõistlustel. Tegevuskavast leiab nii lühemaid, aga ka pikema vinnaga eesmärke.

Seotud lood
03.04.2020 04.04.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Minu Meedia kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Minu Meedia konto