Sõiduproov: Euroopa aasta auto Peugeot 208. Ilus, ent vastuoluline

Paremate proportsioonidega kui eelkäija: madalam, kuid laiem ja pikem. FOTO: tootja

Euroopa aasta auto tiitel ei kuku niisama sülle. Peugeot 208 näeb välja nagu suur õnnestumine. Aga kas ja kus on konks?

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Et taust paika saada, peab kohe rõhutama, et võrreldes eelmise 208ga on uus tundmatuseni muutunud. Eelkäijast on ta ikka väga erinev. Välimuselt, sõiduomadustelt ning mis parata, ka hinnalt. Aga sellest hiljem. Uus 208 jätab väga sihipäraselt loodud auto mulje. Et prantslastel oli kindel ettekujutus, millist autot luua taheti, ja nii ka tehti.

Välimuse põhitõed pandi paika tegelikult juba mõni aasta tagasi, kui joonistati mudel tähisega 508. Toona disainiti Peugeot’ lipulaev teadmises, et tema iseloomulikud jooned peavad olema mudelirivi väiksematele edaspidi üle toodavad. Ei ole lihtne ülesanne, kuid see õnnestus. Kõige rohkem torkavad silma muidugi nn kihvad auto esiosal. Leedtuledest teravikud helendavad pimeduses tulijale vastu nagu Batmani prototüüp.

Rooli taha istudes satute loomulikult Peugeot’ isepäisesse kokpitti. Keskekraan on järsult juhi poole pööratud, rooliratas pisike ja nurgeline ning näidikuid tuleb vaadata üle selle. 208s peab istme üsna kõrgele seadma, muidu jäävad näidikud varju. Mulle meeldib istuda madalal, aga siin tuleb olla leplik.

Ent see-eest millised näidikud! Täisdigitaalsed, aga uue lahendusena on need nüüd ruumilised. Kujutage ette, nagu oleks kaks leierit asetatud üksteise peale. Või üks kiht teise taha, nii et osa infost kuvatakse eespool, osa tagapool asuvale pildikihile. Oi kuidas disainerid on seda nautinud.

20.03.2020 23.03.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto