Sisukord
Maa Elu
Postimees
26.03.2020
Eesti Otsuste tegemine läks ametnikelt arstide kätte (2) Hooldustöötaja: «Hea öelda, et jääge koju. Kes siis eakate juures käib? Linnaosavanem?» (12) Koroonaviirus nõudis Eestis esimese elu Šoti mägiveised kolivad Tallinnas Pirita jõe saarele Aias puhkes õitsele kaunis eksootiline üllatus Majandus Eesti Panga halb ja väga halb stsenaarium (68) Bussifirmad soovivad kriisi üleelamiseks riigi tuge Soome riigiamet aitab Tallinki laevadel nullkasumis püsida (1) Välismaa Eestlased põgenesid Ameerikas pandeemia eest (1) Valgevene eelistab koroonale vutti ja traktoreid Kohalik vaade ⟩ Hispaania kihutas nukras viirusestatistikas Hiinast mööda «Me oleme venelased! Meiega on Jumal!» (50) Arvamus Juhtkiri: selgem siht distsiplineerib (1) Karel Reisenbuk: nakatunud raibe (8) Tõnis Lukas: isolatsiooni valu ja võlu Neeme Raud: New York – uuesti Ground Zero? (2) Heli Tiirmaa-Klaar: küberriigina ÜROs Kultuur Uus teletrend: lõbus koroonasaade Eesti filmide säravamad pärlid Kumu vajab videokooli Sport Taliala medalid pole tänu Värska neiule enam utoopia Eesti maratoonar keerulisest ajast Keenias: inimesed võivad agressiivseks muutuda ja kividega visata Tallinn Šoti mägiveised kolivad Tallinnas Pirita jõe saarele Maa Elu Kriisis juustufarm pani e-poe püsti paari päevaga (2) Elu karantiinis ⟩ Hobusekasvataja: praegu on hirm suurem, kui vähidiagnoosi saades Elu karantiinis ⟩ Õhtujuhte ootab ees pikk puhkus Elu karantiinis ⟩ Saare lukku pannud Kihnu kaitseb oma eakaid Elu karantiinis ⟩ Äri ja koduõpet ühendada pole kerge Elu karantiinis ⟩ Varnja külas tervituseks ei kätelda Elu karantiinis ⟩ Kaugsõiduautojuht jäi koju naisele abiks Elu karantiinis ⟩ Õpetaja tööpäevad venivad südaööni Elu karantiinis ⟩ Lelle raamatukogu ja postipunkt püsib avatuna Transpordifirmad pole eelmisestki kriisist kosunud Muuda aed vastupidavaks ja saagikaks Tartu Esimene doktorant kaitses väitekirja videosilla vahendusel Maarjamõisa kriisikomisjoni juht Joel Starkopf: see on ränk töö, me näeme, et haigus taandub visalt (1) Pooled vältimatule hambaravile pöördujad võiksid tulemata jätta Kliinikumi plaaniline ravitöö lükkub aprilli lõpuni edasi Majandus langeb, aga pangad ei ulata abikätt e-residentidest tulutoojatele (1) Haiguspuhangutest hilisminevikus Meelelahutus Koomiks Sudoku
Postimees digipakett
Postimees digipaketiga saad piiramatu ligipääsu Postimehe ja maakonnalehtede tasulisele sisule nii veebis, mobiilis kui tahvlis.
Telli digipakett

Transpordifirmad pole eelmisestki kriisist kosunud

4 min lugemist
Transpordifirma juht Toomas Rehe usub, et koroonaviiruse mõjul jääb tööd ja leiba mõneks ajaks vähemaks ja koormate ootamist on tavalisest rohkem. „Aga elame sellegi hullu aja üle.” FOTO: Toomas Salda

"Olukord muutub iga tunniga,” iseloomustas transpordisektori seisu Audrus tegutseva OÜ Rehetrans juht Toomas Rehe.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale

Kaubaveod peaks normaalse elukorralduse tagamiseks toimima, aga siingi on vastuolusid. „Kui autojuht tuleb Taanist koormaga Eestisse ja peaks siit uue laadungiga jälle piiri taha suunduma, siis hetkeinfo kohaselt tuleb tal hoopis karantiini jääda,” rääkis Rehe nädala eest. „Lahendus ongi autosid ja mehi, kes sõidavad Soomes, Rootsis ja Taanis, mitte koju võtta. Aga kui tulevad uued korraldused, eks siis tuleb kuidagi teisiti hakkama saada.”

Segased ja kiiret otsustamist nõudvad ajad ei ole aga mehe meeleolu rikkunud, just enne jutuajamist oli ta naasnud Valgeranna golfirajalt ja täis reibast energiat. Valmis selleks, et vajadusel käigu pealt reageerida.

Ei ole lihtne leib

22 aastat tagasi asutatud Rehetransi tekkelugu on tavapärane. Toomas Rehe oli 1983. aastast palgaline pikamaasõitja. „Üheksakümnendate alguses tekkis Soomes palju tööd. Nägin, et targem oleks töötada endale, mitte teistele,” meenutas mees.

Nii hakkaski ta esialgu FIEks, sest Soome sõideti Venemaa kaudu, kus oli keerulise bürokraatia tõttu lihtsam sõita veokiga, mille omanik on autojuht ise. „Muidu oleksid sealsed võimuesindajad saanud nokkida: volitus, tempel või allkiri pole äkki õige. Tollaste miilitsate peaeesmärk ei olnud korra hoidmine, vaid altkäemaksu küsimine,” rääkis Rehe. „Kui kuskilt sai kinni hakata, oli peavalu palju, kuni auto arestimiseni välja. Kui kõik oli enda nime peal, oli probleeme palju vähem.”

Osaühingu asutamiseni jõudis ta enam kui kaks aastakümmet tagasi, sest sel moel sai lahku lüüa era- ja ärielu.

25.03.2020 27.03.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto