Linn valis manitsevas kampaanias terava joone

Sotsiaalreklaamid "Püsi kodus!" FOTO: Tartu LV

Tartu linnavalitsus käivitas reede pärastlõunal nii linnaruumis kui sotsiaalmeedias kampaania, mis kutsub praegustes koroonaohu tingimustes inimesi senisest enam üksteisest hoolima ja selle nimel kodus püsima.

Reklaamplakatid kannavad nii pildiliselt kui tekstiliselt jõulisi sõnumeid, mis peavad meelde tuletama, et koroonaviirusest põhjustatud haigus võib olla väga ohtlik. Sõnumitele, nagu «Kelleta sa oled nõus elama?», «Väljas oled sa ohtlik. Mitu elu jääb sinu südametunnistusele?» ja «Iga viirusesse surnud inimene oleks tahtnud perega kodus olla. Miks sina ei taha?», on lisatud manitsus püsida kodus, nagu eriolukorras on palutud.

Hauakivil aastaarv 2020

Piltidelt vaatavad vastu tuntud monumentide töötlused. Nii näiteks on ühel asendatud Küüni tänaval asuva isa ja poja skulptuuril mehe figuur hauakiviga, mis kannab surmadaatumina käesoleva aasta arvu. Teisel pildil on sama lahendust kasutatud suudlevate tudengite purskkaevu kujul.

Tartu kriisimeeskonda juhtiva linnapea Urmas Klaas möönis, et kampaania võib šokeerida, kuid hindas praeguses kriitilises olukorras sellise lähenemise vajalikuks. «Näeme iga päev, kuidas inimestele ei ole ikka veel jõudnud kohale arusaam, et oma hoolimatu suhtumisega võivad nad ohtu seada kaaslinlaste elu. Soovime oma kampaaniaga sellest ignorantsusest läbi murda,» lausus linnapea.

«Näeme iga päev, kuidas inimesteni ei ole ikka veel jõudnud arusaam, et oma hoolimatu suhtumisega võivad nad ohtu seada kaaslinlaste elu. Soovime oma kampaaniaga sellest ignorantsusest läbi murda,» lausus Urmas Klaas.

Klaas täpsustas, et kampaania on suunatud just nendele inimestele, kes viimastel päevadel on vastutustunde minetanud ja käinud möödapääsmatu põhjuseta avalikes kohtades hulgakesi või läinud kaasa ostupaanikatega.

Kummardus eesliinile

Teisalt tahab linn Klaasi sõnul teha sügava kummarduse eesliinil töötavatele inimestele, kes haiglates, kauplustes, lasteaedades ja mujal meie inimeste eest hoolt kannavad.

Kampaania töötas välja ja kujundas linna tellimusel loov­agentuur Velvet.

Linnavalitsuse avalike suhete osakonna juhataja Kadri Leesi sõnul on praegu veel raske öelda, kui palju täpselt kampaania maksma läheb, sest linnal on Velvetiga laiem koostöö ning arveid esitatakse töötundide järgi.

Summa küündib siiksi mitme tuhande euroni, selgitas Lees.

Kõik plakatid on eestikeelsed, venekeelsete inimesteni loodab linn jõuda sotsiaalmeedia kaudu.

28.03.2020 31.03.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto