Sisukord
Maa Elu
Postimees
02.04.2020
Eesti Ehitajad töötavad objektidel ninapidi koos (16) Ärimees ajas annetamiseks välja kasti respiraatoreid (8) Foto ⟩ Eestisse teel olevad kaitse­vahendid pakiti lennukisse Mailis Reps: koolieksamite saatus on veel lahtine Teistmoodi leinaaeg ⟩ Kuidas kriisi ajal kadunukest matta? Kriisi lisaeelarve võib tuua kolme aktsiisi langetamise (8) Mööduja tegutsemine päästis veokijuhi hullemast Kevadekuulutajad olid kohal juba talvel Majandus Põllumehed jäävad hooajalise võõrtööjõuta (13) Aasia kiiret kriisist toibumist ei ennusta Toornaftaturul on tekkinud contango-efekt (3) Välismaa Stoltenberg: sellest ei tohi tulla julgeolekukriis (17) Eestlanna Jordaanias: ülikarmid piirangud tekitavad ärevust Maailm vastab kriisile tarvikute masstootmisega Arvamus Helir-Valdor Seeder: pommiaugust tulevikku vaadates (29) Andreas Kaju: kas pandeemia vastu aitab empaatia või ratsionaalsus? (19) Mart Raudsaar: igaühe panus loeb (9) Juhtkiri: piim on vastutus (3) Krismar Rosin: mentorid viivad kodust eesti keele üle ilma Kultuur Taaniel Raudsepp: kultuuri tugevus on valdkondlikus mitmekesisuses Barack Obama lemmiksari Tühjuse poeesia 1: Rein Raud (1) Sport Koroonaviirusesse haigestunud vutilegend Paolo Maldini tunneb kergendust, et tema vanemad enam ei ela Reis Laulja Triin Lellep sattus Ameerika kõrbes salajase ufo-baasi piirile (3) Maa Elu Atrias kraaditakse väravas kõiki tööletulijaid (1) Nädala mõte: nutikam võidab Kümned tuhanded Eesti tulbid rändavad kompostihunnikusse Türi lillelaada korraldajad tahtsid tänavu väga hea laada teha Inimesed kasutavad aega nutikalt: värvivad, tapeedivad ja vahetavad põrandaid Milliseid viiruseid kannavad meie nahkhiired? Pole uuritud (8) Põllutehnika varuosad ja rehvid võivad viirusest haavatud tarneahelatesse takerduda Ilmajutt: kummitav põuaoht Hommikusöögi vahelejätmine on suur viga (2) Kas rebasekarva tõmbunud elupuid saab veel päästa? Kaua sa seda rabarberikooki sööd ehk kuidas sündis Habaja veinimaja Tartu Talu e-pood töötab nagu jõuluajal Kallaste rahvas nõuab vene õppekeele asemele eesti keelt Piiritulp «Ainult Covid-19 patsientidele». Mis on selle taga? (3) Hooldustöötajate elektriautod hakkavad ära väsima (2) Orientalist Märt Läänemets: bürokraatlik turumajanduslik ülikool ei ole koht, kus tahaksin töötada (16) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Põllutehnika varuosad ja rehvid võivad viirusest haavatud tarneahelatesse takerduda

5 min lugemist
Külviku ­Multiva Fote all on kümme külvikut ­stabiilsena hoidvat tugiratast, igaüks neist varustatud spetsiaalse rehviga. Külvi­kvaliteedi seisukohalt on oluline nii rehvide laius kui ka kõrgus. FOTO: Multiva

Põllutehnika müüjad pole viimastel aastatel teab mis suuri laovarusid hoidnud, kuid lahvatanud kriisi ajal võib see probleemiks osutuda, sest tehnika läheb peagi põllule ja hakkab seal teadagi vahel ka lagunema.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Juba on suured põllumajandustehnika ja selle varuosade tootjad Euroopas teatanud oma tootmise koomale tõmbamisest või sootuks sulgemisest. Seda eriti Itaalias ja Prantsusmaal, kus mainekatel kontsernidel asuvad olulised tootmisüksused. Kui lisada tarneraskuste süvenemine, võib põlluhooaja avanemise järel tekkida tõrkeid eelkõige varuosade kättesaadavusega. Olukorra tõsidus saab ilmsiks kuu-pooleteise pärast, kuid juba on selge, et põllutehnika hooldus ja varuosade hankimine muutub senisest kallimaks.

Kahtlemata puudutab see ka põllumajandusmasinate rehve, mis moodustavad agrofirma kulubaasis kaaluka osa, on ju mõnel suurel külvikul neid all paarkümmend. Kuigi tänapäevased rehvid on tugevad ning neid pole niisama lihtne puruks sõita, juhtub seda aeg-ajalt siiski, lisaks kuluvad need teatud aja tagant niikuinii läbi. Üks traktori alla käiv rehv aga võib maksta üle 2000 euro.

Põllutehnika müüjad valdavalt uusi rehve laos ei hoia ja neid ei müü, see töö on delegeeritud eraldi rehvidega tegelevatele firmadele.

Elada tuleb laovaru toel

OÜ Flint Kaubandus juhataja Jaan Sihv märkis, et temal on sel aastal puhtjuhuslikult vedanud, sest tavaliselt märtsis-aprillis saabuvad varuosa­tarned laekusid tänavu juba jaanuaris. Tänu sellele on ­vähemalt praegu varu sageli vahetamist vajavate kultivaatoripiide ja randaaliketaste, aga ka muu tehnika osas olemas. Rehve aga ei müüda põhimõtteliselt, sest sedasi vahendades tuleks nende hind põllumehele üksjagu kallim, kui otse rehvifirmalt ostes.

„Suuname rehvimurega kliendid otse rehvide müügile spetsialiseerunud firmadesse. Ma ei taha soosida vahendamist ja sel moel hinna kergitamist,” ütles Jaan Sihv. „Pealegi kaasneb selle valdkonnaga ­tegelemisega rida kohustusi. Kui tood rehve maale, tuleb sõlmida eraldi lepingud, näiteks rehviringluse organisatsiooniga, maksta eraldi utiliseerimistasud. Kõik see teeb kliendi jaoks rehvi ja teenuse märksa kallimaks.”

01.04.2020 03.04.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto