Sisukord
Tartu Postimees
Postimees
02.04.2020
Eesti Ehitajad töötavad objektidel ninapidi koos (16) Ärimees ajas annetamiseks välja kasti respiraatoreid (8) Foto ⟩ Eestisse teel olevad kaitse­vahendid pakiti lennukisse Mailis Reps: koolieksamite saatus on veel lahtine Teistmoodi leinaaeg ⟩ Kuidas kriisi ajal kadunukest matta? Kriisi lisaeelarve võib tuua kolme aktsiisi langetamise (8) Mööduja tegutsemine päästis veokijuhi hullemast Kevadekuulutajad olid kohal juba talvel Majandus Põllumehed jäävad hooajalise võõrtööjõuta (13) Aasia kiiret kriisist toibumist ei ennusta Toornaftaturul on tekkinud contango-efekt (3) Välismaa Stoltenberg: sellest ei tohi tulla julgeolekukriis (17) Eestlanna Jordaanias: ülikarmid piirangud tekitavad ärevust Maailm vastab kriisile tarvikute masstootmisega Arvamus Helir-Valdor Seeder: pommiaugust tulevikku vaadates (29) Andreas Kaju: kas pandeemia vastu aitab empaatia või ratsionaalsus? (19) Mart Raudsaar: igaühe panus loeb (9) Juhtkiri: piim on vastutus (3) Krismar Rosin: mentorid viivad kodust eesti keele üle ilma Kultuur Taaniel Raudsepp: kultuuri tugevus on valdkondlikus mitmekesisuses Barack Obama lemmiksari Tühjuse poeesia 1: Rein Raud (1) Sport Koroonaviirusesse haigestunud vutilegend Paolo Maldini tunneb kergendust, et tema vanemad enam ei ela Reis Laulja Triin Lellep sattus Ameerika kõrbes salajase ufo-baasi piirile (3) Maa Elu Atrias kraaditakse väravas kõiki tööletulijaid (1) Nädala mõte: nutikam võidab Kümned tuhanded Eesti tulbid rändavad kompostihunnikusse Türi lillelaada korraldajad tahtsid tänavu väga hea laada teha Inimesed kasutavad aega nutikalt: värvivad, tapeedivad ja vahetavad põrandaid Milliseid viiruseid kannavad meie nahkhiired? Pole uuritud (8) Põllutehnika varuosad ja rehvid võivad viirusest haavatud tarneahelatesse takerduda Ilmajutt: kummitav põuaoht Hommikusöögi vahelejätmine on suur viga (2) Kas rebasekarva tõmbunud elupuid saab veel päästa? Kaua sa seda rabarberikooki sööd ehk kuidas sündis Habaja veinimaja Tartu Talu e-pood töötab nagu jõuluajal Kallaste rahvas nõuab vene õppekeele asemele eesti keelt Piiritulp «Ainult Covid-19 patsientidele». Mis on selle taga? (3) Hooldustöötajate elektriautod hakkavad ära väsima (2) Orientalist Märt Läänemets: bürokraatlik turumajanduslik ülikool ei ole koht, kus tahaksin töötada (16) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Hooldustöötajate elektriautod hakkavad ära väsima

2 min lugemist
Tartu hooldustöötajate kõik 16 elektriautot on sõidukorras, kuid nende remondi hind hakkab lähenema auto jääkväärtusele. Nii vahetab Kalda päevakeskus välja kuus elektriautot. FOTO: Kristjan Teedema

Tartu hooldustöötajate 16 elektriautot on kõik kenasti sõidukorras, kuid ometigi valmistub linnavalitsus liisima kuut uut sõidukit, mis võiksid elektriautode kohad üle võtta.

Praegune plaan ei tähenda, et linn kohe ja kiiresti elektriautodest loobub, ütles Tartu sotsiaal- ja tervishoiuosakonna juhataja Merle Liivak. Korraks hooldustöötajate autopark isegi suureneb ja tööd, mida nende abil teha, jagub.

Remont auto hinnaga

See plaan aga vaatab tulevikku, sest eakate elektriautode ülalpidamiskulud järjest kasvavad. «Need on kaheksa-üheksa aastat vanad,» ütles Kalda päevakeskuse juhataja Annika Sõna.

Läinud aastal läks päevakeskuse kolme auto parandus maksma 3700 eurot. «Kui auto jääkväärtus on 5000 eurot, ei ole see võib-olla enam mõistlik,» märkis Sõna. «Kui mõni jupp saab vahetatud, eks see ikka sõidab, aga ka põhjad roostetavad ja autod on ikkagi vanad. Remondivajadus järjest suureneb.»

Mina küll ei ütle, et elektriauto ei sobi, ütles Tartu sotsiaaltöö juht Merle Liivak.

Linnavalitsus on eelnõu õiendis üles lugenud, et vahetamist vajavad rehvid, väikesed käivitusakud ja piduriklotsid. Mainitud kolmel autol tegi remondi kalliks kliimakompressori vahetus. Väljavahetamist on vajanud autode vaakumpumbad, mille hind on suurusjärgus 700 eurot.

Liivak ei oska pakkuda, millal võiks juhtuda, et kõik elektriautod kasutusest kaovad. «Mõned vallad on juba loobunud, kuid linnas on vahemaad ja teeolud elektriauto elus hoidmiseks paremad,» märkis ta. «Mina küll ei ütle, et elektriauto ei sobi. Need konkreetsed autod hakkavad oma elu ära elama.»

Autosid on hooldustöötajatel vaja eeskätt selleks, et abivajajatele toit poest koju viia ja Annika Sõna ei tahaks kuidagi seda, et langetakse tagasi eelmisse sajandisse, mil hooldustöötajal polnudki muud valikut, kui kaupa käeotsas tassida.

Igapäevane töövahend

«Auto on meie igapäevane töövahend,» nentis ta. «Nüüd saab toidu poe juures käruga auto juurde veeretada, kokkuvõttes väheneb teekonna pikkus ja vajadus kanda. Meie töötajad on ikkagi naised, kelle vanus jääb 50 kanti.»

Tõsi, kõik hooldustöötajad autoga ei sõida, mõni käib ikka jala, mõni jalgrattaga.

Volikogule esitatud eelnõu kohaselt kavatseb linnavalitsus uued sõidukid soetada kasutusrendiga, tähtaeg viis aastat. Auto umbkaudne hind oleks 14 400 eurot, kuid tegelik hind selgub pakkumuste võrdlemisel. Nende kuue auto soetamise kulu on kavandatud Kalda päevakeskuse selle aasta eelarvesse.

Seotud lood
01.04.2020 03.04.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto