Sisukord
Arter
Tänane leht
04.04.2020
Eesti Lootuskiiri on, imeravi veel mitte Koroona alistas särasilmse rahva­tantsija Linnahalli korrastamine lükkub teadmata ajaks edasi (3) Koroonakriis sundis testitulemused liikuma reaalajas (1) Siseministeerium maksab juhtidele kopsaka preemia (13) Haige mees sai ravile pärast inimese ründamist Majandus Mari portfell kukkus koroonakriisiga miinusesse (7) Koroonakriisi võimalik võitja Marati juht: saan hakkama ka masina ja leti taga! Välismaa New Yorgis sunnitakse tööle ka koroonahaiged meedikud (1) Stoltenbergi sõnul jätkab NATO Baltimaade kaitsmist nagu alati (6) Raport soovitab harjutada vägede Baltimaadesse toomist (1) Lawrence: raudteel liigub sõjatehnika kiiremini (1) Hodges: Venemaa ei mõtle «sõjas» või «ei ole sõjas» (1) Arvamus Juhtkiri: kiire toiduabi väldib nakatumist (1) Nädala nägu ⟩ Raskete kohtade hirm Piiride nihutajad Komandör kaotas närvi (7) Õige inimene õiges kohas (1) Sport Ville Arikese kolumn: koroonakriis näitab ära sportlaste sisu (1) POSTIMEHE EKSKLUSIIV ⟩ Läti mitmevõistleja rühib Kirdi imelise tööeetika ja eestlaste professionaalsuse abil tagasi tippu (1) Merendus Ehitusloata kaldakindlustus annab Kloogaranna suvilale lisaaega (18) Tallinn Linnahalli korrastamine lükkub teadmata ajaks edasi (3) AK Kaido Kama: õppetunnid, millest ei õpita (43) Mikael Raihhelgauz: põimsus peab edasi kasvama (13) «Koroona» naabrid Kaupo Vipp: teame, aga ei usu (6) EÜS 150: inime on mõõt! (4) Õpetlik isolatsiiniajastu lauamängu Nupukoroona Kunst sinu ümber. Peidetud lugude jutustaja Jaanus Samma (1) Poola suurkuju ja eeskuju NÄDALA PLAAT: Reisialbumid Tallinnast Los Angelesse, Göteborgist Ühendkuningriiki Plaat, mis vaatab mööda (2) Juurikas. Minu eriolukorra päevik Arter Arter ⟩ Suur sõda meditsiini lipulaeva pardal: miks pidi kliinikumijuht ootamatult lahkuma? (25) Kõik lõpeb kord... aga millal? (3) Kohutav reis: avalik rööv ja kriminaalist prints (8) Hiina pikksilm. Huawei P40 Pro: kas saame hakkama Google‘ita? (1) Linn ja auto. Sõiduproov Volkswageni väikse elektrikaga (4) Marati juht: saan hakkama ka masina ja leti taga! Meelelahutus Koomiks Sudoku

Linn ja auto. Sõiduproov Volkswageni väikse elektrikaga

3 min lugemist
Inimtühjadel vanalinna tänavatel näib linnul olevat plaan. FOTO: Esta Tatrik

Väike elektriline linnaauto Volkswagen e-up! teeb, mida temalt oodati. Sõidab hästi ning sõiduulatus on tuntavalt paranenud.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Elevil pooldajad. Fanboyd. Evangelistid, kuulutajad. Üksvahe oli aeg, kus vaat et igale elektriautole jätkus oma vaimustunu. Sellist liialdatud reaktsiooni on nüüd tasapisi vähemaks jäänud. Mu enda seisukoht akuautode suhtes on skeptiline. Miks, sellest veel kord põhjalikult ja pikalt rääkida pole selle loo teema.

Et asi ei jääks õhku, siis lühidalt. Akuauto põhieesmärk pidi olema keskkonnaprobleemi lahendamine, vähendades CO2 heidet. Poliitikute pealekäimisel kiirkorras arendatud akuauto on aga ise tekitanud juurde suure hulga keskkonnaprobleeme. Neid pole seni olnud kellelgi aega lahendada. Siit algabki pikk ahel probleeme ja põhjusi, miks on äärmiselt keeruline minna kaasa vaimustusega akuautost.

Vaimustust kõrvale jättes on ju selge, et mõistlikul kasutamisel on elektriautol oma nišš. Ta ei päästa maailma, praeguses arengufaasis on raske temast rääkida kui väga keskkonnasõbralikust asjast, aga linnas liikuda on ju vaja. Väiksel elektrilisel linnaautol on kahtlemata oma koht, ning proovisõidu Volkswagen e-up!-ile järele minnes seda nišši silmas peangi. Hetkeolukorra tõttu olin sunnitud kärpima sõiduproovi ühele päevale, seega laadimiseks polnud vajadust. Pakiruum on e-up!-il muidugi pisike, aga laadimisjuhtme saab eest ära panna üles tõstetava põrandaplaadi alla.

Tallinna vanalinna tänavad on inimtühjad. Ka kitsastes kohtades jätkub e-up!-ile laialt ruumi. Kes oleks võinud arvata, et vanalinnas manööverdamine võib olla meeldiv meelelahutus!

03.04.2020 06.04.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto