Sisukord
Arter
Postimees
11.04.2020
Eesti Repsi plaan: abituriendid teevad kaks eksamit (1) Meedia palub valitsuselt ellujäämiseks tuge (36) Eesti lühiuudised Eriolukorra juhi korraldus Ohtlik käitumine. Juhised pole kõigile (8) «Emal jäi maa peal veel palju asju pooleli...» (6) Omanik eitab hoonete ohtlikkust (7) Majandus Koroonaviirus võttis investoritelt dividendid Investorid usuvad, et börsidel on halvim juba möödas Välismaa Boris Johnson pääses pühade eel intensiivist Välismaa lühiuudised Terras liitus mureavaldusega Ungari pärast (35) Üks Venemaa suurimaid viirusekoldeid asub soome-ugri provintsis Kristuse ülestõusmist kuulutatakse kiriku asemel Youtube’is Tallinna kloostreid kimbutavad sisse tikkuvad usklikud Isa Alfonso: praegust aega ei tohi hiljem unustada Arvamus Prohvet kahvli otsas (5) Sanders eesmärgist ei loobu (4) Ükssarviku unistus (2) Viirusega sõdiv peaminister Juhtkiri: munade koksimine e-kiigeplatsil Hendrik Alla: ära toida terminaatorit (1) Sport Kehaline kasvatus koroonakriisis – kaos või võimalus? (1) Spordi lühiuudised Karl Juhkami kolumn: koroonadebatt optimisti ja pessimisti vahel «Elfyn Evans - kõige tundmatum WRC-sarja täht» Iseseisvat teekonda alustanud Sildaru tunneb vastutust, ent naudib ka vabadust Merendus Taaskohtumine lõksu jäänud paatidega viibib Merenduse lühiuudised (1) AK Urmas Varblane ja Mathias Juust: maailmamajandus pärast koroonat (3) Tõnu Lehtsaar: lunastuse mõttest (10) Kristina Kallas ja Lauri Hussar: kuidas õppida uutmoodi õppima? (5) Mari-Liis Madisson ja Andreas Ventsel: kas ja kuidas rääkida infosõjast? (5) Nädala plaat: mida arvata Chalice’i «K r i b u k r a b u st»? Aja auk. Bitches Brew 50 ehk ahistus kultuuris Juurikas 20 aastat hiljem: päevauudised 11. aprillil 2040. Erkki Bahovski: ilustamata Vabadussõda (1) Mart Laar: väärikas ajalugu Krista Kumberg: omadega rabas. Rabast välja Värske teos krimikirjanduse kuldajastust Vikerkaar loeb. Hea näide «keskmiselaubalisest» kvaliteetkirjandusest Digikultuur. Kultuur digitaalses vahenduses (1) Priit Alamäe, Robert Kitt ja Marek Helm: viirusetesti läbinud digiriik Tõnu Viik: koroonakriis levitab virtuaalsust EKI keelekool: Kevade, kevade, armas oled minule! (2) Arter Kaheksa päeva koroonakriisi epitsentris: «Hallo, doktor Laane, kuidas läheb?» Eesti talent hoiatas pandeemia eest kaks aastast tagasi (12) Villu Päärt: ärajäämanähud (1) Lihavõtteks Jaanirannalt: küpseta MerMeri hõrku kohupiimakooki (1) Houston, we have a problem! Apollo 13 startis täna, 50 aastat tagasi (16) Maailmal on vaja üht väikeautot. Sõiduproov Hyundai i10-ga Kuidas maskist sai moeasi? (4) Kriisiaja mees Tiit Vähi: loomulikult tekib hirm tuleviku ees, kuid oleksin optimist (10) Fotolugu: kollektiivne suluseis (1) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Maailmal on vaja üht väikeautot. Sõiduproov Hyundai i10-ga

3 min lugemist
Hyundai i10 Tartu 02-04-20 FOTO: Esta Tatrik

Vahepeal tundus, et väikeautodega on enam-vähem kõik, kes neid ikka tahab. Korealased uskusid vastupidist ja tegid uue Hyundai i10. Neil võis õigus olla.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Neil päevil on Eestisse jõudnud veel üks väike linnaauto, seekord pärit Koreast. Hyundai i10 kolmas põlvkond on eelkäijaga võrreldes põhjalikult uueks ehitatud. Sümpaatne väikeauto, hambuni varustatud ja ega välimuse üle ka ei saa kurta. Aga nii lihtsalt nüüd ka ei pääse, et kõik on ilus nagu lill. Veebipealkiri võiks kõlada niimoodi: «Hyundai i10 juures hoidu just sellest asjast». Millest – kannatust, sinna jõuame.

Väike linnaauto on tootjatele tegelikult paras pähkel. Ostja tahab maksta nii vähe kui saab, tal on vaja väikest autot, aga tema meelest olgu see mugav nagu suur auto. Tootja jällegi väikeauto pealt teab mis kasumit ei teeni, kuid selle arendamine neelab ikka oma osa. Sageli tuleb väikse auto jaoks välja mõelda veel sada imet, et väga piiratud ruumi kõik vajalik ära pakkida. Ja siis veel see kurikuulus süsihappegaas. Linnaauto mõte on olla säästlik. Algse idee poolest peaks see olema lihtne ja kerge. Karmid CO2 normid on vastuolulisel moel linnaautode loomise aga hoopis keerulisemaks teinud. Hübriidtehnoloogiata end normi piiresse pitsitada on paras idamaine viletrikk. Aga hübriidtehnoloogia teeb omakorda auto raskemaks ja keerukamaks. Nokk ja saba, kinni-lahti. Nii ongi päris pisikesi väheks jäänud: Opel Adam, Renault Twingo, Citroën C1 ja nendesarnased on turult lahkunud või peavad lahkumisplaane.

Hyundai otsustas, et «ii-kümme» jääb. Kuraditosina aastaga müüdud miljon autot pole tühiasi.

09.04.2020 13.04.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto