Sisukord
AK
Tänane leht
11.04.2020
Eesti Repsi plaan: abituriendid teevad kaks eksamit (1) Meedia palub valitsuselt ellujäämiseks tuge (36) Eesti lühiuudised Eriolukorra juhi korraldus Ohtlik käitumine. Juhised pole kõigile (8) «Emal jäi maa peal veel palju asju pooleli...» (6) Omanik eitab hoonete ohtlikkust (7) Majandus Koroonaviirus võttis investoritelt dividendid Investorid usuvad, et börsidel on halvim juba möödas Välismaa Boris Johnson pääses pühade eel intensiivist Välismaa lühiuudised Terras liitus mureavaldusega Ungari pärast (35) Üks Venemaa suurimaid viirusekoldeid asub soome-ugri provintsis Kristuse ülestõusmist kuulutatakse kiriku asemel Youtube’is Tallinna kloostreid kimbutavad sisse tikkuvad usklikud Isa Alfonso: praegust aega ei tohi hiljem unustada Arvamus Prohvet kahvli otsas (5) Sanders eesmärgist ei loobu (4) Ükssarviku unistus (2) Viirusega sõdiv peaminister Juhtkiri: munade koksimine e-kiigeplatsil Hendrik Alla: ära toida terminaatorit (1) Sport Kehaline kasvatus koroonakriisis – kaos või võimalus? (1) Spordi lühiuudised Karl Juhkami kolumn: koroonadebatt optimisti ja pessimisti vahel «Elfyn Evans - kõige tundmatum WRC-sarja täht» Iseseisvat teekonda alustanud Sildaru tunneb vastutust, ent naudib ka vabadust Merendus Taaskohtumine lõksu jäänud paatidega viibib Merenduse lühiuudised (1) AK Urmas Varblane ja Mathias Juust: maailmamajandus pärast koroonat (3) Tõnu Lehtsaar: lunastuse mõttest (10) Kristina Kallas ja Lauri Hussar: kuidas õppida uutmoodi õppima? (5) Mari-Liis Madisson ja Andreas Ventsel: kas ja kuidas rääkida infosõjast? (5) Nädala plaat: mida arvata Chalice’i «K r i b u k r a b u st»? Aja auk. Bitches Brew 50 ehk ahistus kultuuris Juurikas 20 aastat hiljem: päevauudised 11. aprillil 2040. Erkki Bahovski: ilustamata Vabadussõda (1) Mart Laar: väärikas ajalugu Krista Kumberg: omadega rabas. Rabast välja Värske teos krimikirjanduse kuldajastust Vikerkaar loeb. Hea näide «keskmiselaubalisest» kvaliteetkirjandusest Digikultuur. Kultuur digitaalses vahenduses (1) Priit Alamäe, Robert Kitt ja Marek Helm: viirusetesti läbinud digiriik Tõnu Viik: koroonakriis levitab virtuaalsust EKI keelekool: Kevade, kevade, armas oled minule! (2) Arter Kaheksa päeva koroonakriisi epitsentris: «Hallo, doktor Laane, kuidas läheb?» Eesti talent hoiatas pandeemia eest kaks aastast tagasi (12) Villu Päärt: ärajäämanähud (1) Lihavõtteks Jaanirannalt: küpseta MerMeri hõrku kohupiimakooki (1) Houston, we have a problem! Apollo 13 startis täna, 50 aastat tagasi (16) Maailmal on vaja üht väikeautot. Sõiduproov Hyundai i10-ga Kuidas maskist sai moeasi? (4) Kriisiaja mees Tiit Vähi: loomulikult tekib hirm tuleviku ees, kuid oleksin optimist (10) Fotolugu: kollektiivne suluseis (1) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Aja auk. Bitches Brew 50 ehk ahistus kultuuris

3 min lugemist
Miles Davis filmis «Miles Davis: Birth of the Cool». FOTO: Cap/rfs/Image Supplied By Capital Pictures

Kuuekümnendate lõpuks oli Miles Davis jõudnud lõpuks olukorda, kus talle tundus, et ta on hakanud ajale jalgu jääma. Plaadid, mida ta tegi, olid jätkuvalt kunstiliselt tasemel, aga maailm liikus mingisuguses teises suunas, sest kusagil oli toimunud plahvatus. Ka kujutlusvõime vallas. Miles Davis tundis, et ta peab tegema hüppe.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Arrogantne, nagu ta oli, pidi ta olema teistest ees, mitte kusagil kõrval, ammugi mitte taga. Nagu Bob Dylan ühendas oma kitarri 60ndate keskel elektrivõrku ja teenis sellega ära paljude folkpuristide pahameele, ühendas ka Miles oma trompeti ja muud jazz-süsteemid elektri võimendavasse keskkonda. Ja see lõi samuti kuulajaskonna enam-vähem kahte lehte, paljudele varasematele Milesi huvilistele asi ei istunud, samas tuli juurde uusi kuulajaid ja neid oli rohkemgi. Miles sai kontakti millegagi, mida tolleaegses muusikas esindas kõige veenvamalt vast Jimi Hendrix.

Uue Milesi esimeseks tulemiseks oli 1969 ilmunud «Silent Way», mis sünteesis jazz’i, rock’i, nüüdismuusikat ja aafrika muusikat üheks panglobaalseks futuristlikuks rütmimasinalikuks sulamiks, mis oli ühtlasi spetsiifiliselt milesdavisliku jaheda touch’​iga. See oli sissejuhatus perioodi, mis kestis kuus aastat ning mille kindlasti kuulsaimaks ja ka kommertslikumalt edukaimaks saavutuseks kujunes märtsi lõpus 50 saanud topeltalbum nimega «Bitches Brew».

09.04.2020 13.04.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto