Range Rover saab 50-aastaseks. Ajaloost selgub nii mõndagi üllatavat

Esimene Range Rover ehk Classic, 1972. FOTO: Land Rover

Range Roverit peetakse maailmas esimeseks sõiduautoks, mis suutis olla samavõrra võimekas nii maastikul kui ka asfaltteel. Juunis saab Range Rover 50-aastaseks. Kuidas kõik algas?

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Ettevalmistused nelikveolise luksusmargi loomiseks algasid neli aastat varem, 1966. aastal. Britid käisid uute ideede otsingul Ameerikas luurel ning märkasid, et teisel pool ookeani oli juba tekkinud arvestatav seltskond, kellele meeldis matkata, maastikul liikuda, kes vedasid auto järel mingit nodi ning tahtsid aina paremaks muutuvatel sirgetel maanteedel mugavalt ja kiiresti sõita. Näiteks Ford Bronco (mille taassünd just äsja koroonaviiruse tõttu edasi lükkus) vuras Ameerikas edukalt. Idee hakkas brittidele meeldima.

Ettevõtmise eestvedajaks sai Charles Spencer King. Peainsener hüüdnimega Spen töötas Roveri projektisõidukite kallal, kuid tähelepanuväärne on fakt, et tema onud olid vennad Wilksid. Ja vennad Wilksid asutasid 1948. aastal Land Roveri. Nii et suguvõsa värk.

Prototüüpe hoiti hoolega saladuses. Isegi nimi valiti vastav: Velar. Itaalia keeles tähendab velare varjama või saladuses pidama. Idee oli Euroopas ennekuulmatu: panna kokku maastikusuutlikkus (Land Roverilt) ja head sõiduomadused asfaltteel (Roverilt). Sinnamaani polnud keegi pidanud vajalikuks, et auto suudaks korraga hästi teha mõlemat.

Samal ajal läks Land Roveri müük edukalt. Nii et maja sees kaheldi tõsiselt, kas sellist uudismudelit on ikka ülepea tarvis.

17.04.2020 20.04.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto