Sisukord
Tartu Postimees
Postimees
29.04.2020
Eesti Keskerakond rakendas koroonakriisi kampaaniavankri ette (30) VIDEO ⟩ Peaministril on etteheiteid terviseametile (45) Eesti lühiuudised Minister Arvo Alleri mõtet saata lapsed põllutöödele appi tabas kriitikatulv (52) Riik ja linn on krundianastaja ees jõuetud (10) Eriolukorra juhi korraldused Majandus Naftaturg otsib paaniliselt uusi mahuteid (4) Nordica tahab suvel taas õhku tõusta (4) Majanduse lühiuudised Täielikult veebi kolinud Lasering püsib veel elus Välismaa Venemaa plaanis väidetavalt Praha linnapea tapmist (9) Berliini loomaaed avas uuesti väravad Briti ajakirjanikku süüdistatakse videokõnede pealtkuulamises Välismaa lühiuudised Kaitsekulud tegid mullu hüppe Stoltenberg: teeme õppusi baaside sees ja teistmoodi Jäämandri fossiilkonn lahendas mandrite triivi küsimuse (2) Arvamus Juhtkiri: kaks protsenti ühiskonna tarbeks (7) Aivar Reinap: ebasportlik viga (1) Facebooki faktikontroll on katki (2) Eesti Noorte Vaimse Tervise Liikumise eestvedajad: eludega ei mängita (2) Liis Klaar: halli pead austa (5) Erkki Bahovski: Soome ei kao Kultuur Jutupliiatsi postuumne bluus (3) ERM sillutab teed maalikunsti tuuridele Lugu sellest, kuidas pesunaisest sai miljonär Sport Robin Kool – maailmatipp, kes võistleb miljonite silmapaaride ees ka koroonaviiruse ajal (5) Spordi lühiuudised Tallinn Riik ja linn on krundianastaja ees jõuetud (10) Tartu Kiri: Otsime mäletajaid ja häid vihjeid memoriaali taastamiseks (1) Indrek Niibo: suletud riigipiiride võlts turvatunne (3) Liina Uudelt: suukorviga meeleavaldused (11) Eriolukord lõi õhu puhtamaks ka Emajõelinnas Tartu lühiuudised Volbriöö pidu jääb esimest korda ära Laulu sisse pandud Puhja tuuliku aeg sai otsa Rattaringlus püüab tunnipileti abil taksoga võistlusse asuda Estoveri juustuvabrik hakkab tööle piimaenergial Möödub 330 aastat lõunaeestikeelse kirikukäsiraamatu ilmumisest Meelelahutus Koomiks Sudoku

Rattaringlus püüab tunnipileti abil taksoga võistlusse asuda

2 min lugemist
Tartu rattaringluse jalgrataste parkla Võru tänaval Kastani bussipeatuse kõrval. Elektrirattad on ringluses tagasi, et bussisõidu kõrval oleks muu võimalus. FOTO: Margus Ansu

Tartu mullune edulugu rattaringlus alustas teist suvist hooaega elektrirataste välja veeretamise kõrval ka kaks eurot maksva tunnipileti kehtestamisega. See peaks sobima neile, kes tahavad vaid korraks elektriratast proovida, aga viieeurone päevapilet jääb kalliks.

Rattaringlust käitava linnaasutuse Tartu Linnatransport juhataja Roman Meeksa ütles, et tunnipileti küsijate arvu ei tea ta vastata, aga selle küsimusega on pöördutud tema poole peaaegu igas vormis, nii kirjalikult, kõnekeskusesse kui ka tänaval kõnetades. «Ettevõtjadki on meie poole pöördunud – soov on olnud väga suur,» lausus ta. «Kasutajate poolt on küsimus selles, et kui soovitakse teha üks sõit, siis viieeurone päevapilet on konkurentsist väljas võrdluses taksoga, odavam on sõit teha taksoga kui rattaringluse rattaga. See on olnud peamine kaalukausil.»

Mai teises pooles

Tunnipiletid on kavas müüki lasta mai teises pooles, kuupäev ei ole teada. Piletiostule eelneb kindlasti kliendi registreerimine ja krediitkaardiandmete lisamine.

Kõik tingimused on samad, mis muudegi piletivalikute puhul. See tähendab, et kui sõidetakse üle tunni, tuleb iga järgmise tunni eest maksta euro lisaks ja alates viiendast tunnist 80 eurot.

Tunnipileti hind kaks eurot on samaväärne bussijuhilt ostetud linnaliinibussi piletiga. Pilet hakkab kehtima ostmise hetkest.

Lihtne arvutus näitab, et päevapileti hind jõuab kätte enne viie kasutustunni möödumist. Meeksa ütles, et selle hinna täitumisel tunnipilet päevapiletiks ei muutu, sest Bewegeni süsteemis on seda keeruline teha.

Rattaringluse päevapilet maksab viis eurot, nädalapilet kümme eurot ja aastapilet 30 eurot.

Üle Tartu linna on 69 rattaringluse parklat. Üleeile jõudsid talviselt pausilt tänavatele tagasi esimesed 123 elektriratast, ülejäänud elektrirattad peaksid ringlusesse tulema nädala lõpuks.

Viieeurone päevapilet on konkurentsist väljas võrdluses taksoga, odavam on sõit teha taksoga kui rattaringluse rattaga, ütles Roman Meeksa.

«Ei ole midagi väga põnevat, kõik toimib, midagi halvasti ei ole öelda,» lausus Meeksa elektrihooaja alguse kohta eile pärastlõunal. «Võibolla on ka ilm meie poolt, ei ole kõige ratturisõbralikum, aga midagi sellist, nagu oli eelmisel suvel, ei ole veel juhtunud.»

Alternatiiv bussile

Varakevadel põhjendas linnavalitsus elektrirataste tänavale saatmisega viivitamist sooviga mitte anda hoogu koroonaajal ebasoovitavatele noortekogunemistele. Samas oli terve talv kuulda sõnumeid, et elektrirattad võiksid tänaval olla. Nüüd sai otsustavaks nii see, et öiseid miinuskraade on harva, kui ka see, et järjest rahvarohkemaks muutuvale bussiliiklusele oli vaja alternatiivi. «Rattaringlus on nakkusohu mõistes väiksem ohuallikas kui buss,» selgitas Meeksa.

Rattaringluse ratastel on ette nähtud, et kord päevas tuleb desinfitseerida puutepinnad: lenksud ehk juhtrauad, piduriheeblid, sadula reguleerimise hoob ja ajutise luku ots. Iga päev sõidavad tehnikud läbi kõik parklad. Võib küll ette tulla, et mõni ratas sõidab pidevalt tehnikute eest ära ja mõnda desinfitseeritakse seitse korda, möönis Meeksa.

Bussiliikluse tihendamist enne septembrit kavas ei ole. «Käisime esmaspäeval kontrollimas hommikuse tipptunni ajal, üle 45 inimese kuskil bussis ei näinud. 1. liini bussis oli 42-43 inimest, teistes 25 või vähem,» ütles Meeksa. «42 inimest on lõõtsaga bussi puhul kolmandik täitumust, aga kahemeetriste vahedega seal olla enam ei saa.»

Seotud lood
28.04.2020 30.04.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto