Sisukord
Arvamus
Postimees
04.05.2020
Eesti Eesti lühiuudised Eesti ehitajad Soomes koroonavangis: kolm kalevipoega räägivad, miks nad jäid Soome (17) Peapiiskop ärgitab meelt avaldama (17) Kurda, kiida-kiida, kurda, küsi-küsi (3) Hävitati Lõuna-Eesti üht esinduslikemat muistist (14) Majandus Hiigelkahjumi saanud Buffett müüs lennufirmade aktsiad Idufirma tahab tuua jõukeskused Tallinnasse (1) Majanduse lühiuudised Kas Tallink suuromanikelt likviidsusabi ei saa? (1) Tallinki suuruselt teine omanik on suur multimiljardifond (4) Välismaa KOHALIK VAADE ⟩ Infosõjas on uuteks lõksudeks võltsmeilid, teesklejad ja ohtlikud pikslid (2) Välismaa lühiuudised PÕHJALA VAADE ⟩ Soome ja Norra ei unusta pandeemia ajal riigikaitset (1) Arvamus Juhtkiri: surve piiridele kasvab (3) Mart Raudsaar: üldiselt üksikule, mitte vastupidi (15) Margit Rüütelmann: aeg muuta suunda (8) Külli Koort: pikendatud elu hind Eestis – 13 miljonit (10) Riina Solman: millal siis veel? (6) Ene-Silvia Sarv: e-õppe kaosest sünnib kord (4) Sergei Metlev: stalinlik kummitus ei lase Teisel maailmasõjal lõppeda (12) Kultuur Ülemeelikud uperpallid läbi elutraagika ja kultuuriloo Joel Remmeli mitmemõõtmeline jazz Kontaktivaba klounaad: Piip ja Tuut TV nakatab naeruga Sport Spordi lühiuudised Dopinguarst paljastas kaks kaasosalist (1) Ülevaade ⟩ Millal võiks Euroopas taas suurt jalgpalli näha? (1) Tartu Gustav ei pääse koondamisest Tuleohtlikud elektrijuhtmed ei pruugi silmale nähtavad olla (1) Parkimismaja oksjon läks ilmselt vett vedama (1) Tartu lühiuudised Külamees kinkis oma poodnikule respiraatori Eesti suurimad lihatööstused aimavad edukat grillihooaega Luunja kooli õpilased aitavad Saaremaad lukust lahti keerata Meelelahutus Koomiks Sudoku

Ene-Silvia Sarv: e-õppe kaosest sünnib kord

2 min lugemist
Ene-Silvia Sarv. FOTO: Erakogu

Katse-eksituse meetodil on õpetajad ja õpilased koduõppe katsumusest välja ujunud, kuid e-hariduse teostumiseks oleks vaja ühtset e-õppekeskkonda, kirjutab füüsikaõpetaja, kasvatusteadlane Ene-Silvia Sarv.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Juhuse sunnil sattusin mõne aja eest õpetama koolis, kus rangelt nõuti e-kooli kasutamist. Juhtkond pahandas, kui hilinejaid, tunnimaterjale ja kodutöid e-kooli ei kantud, lapse­vanemad olid nördinud, et ei saa oma lapsi e-koolis kohe kontrollida. Pedagoogina eelistan, et laps, nooruk arutaks asja minu ja kaaslastega tunnis, saaks aru kodus tehtava tähendusest ja vajalikkusest, kuulaks ja mõistaks, mitte ei loeks tagantjärele mõnesõnalist kokkuvõtet. Mõnigi kord on õpilase-õpetaja vaheline usalduslik suhe olulisim arengutugi. Kõnelemata lapsevanema-lapse usaldusest. E-kool on sellisena küll tõhus kontrollivahend, ent kas ka inimese, isiksuse arengut toetav õpikeskkond?

Toona tuhnisin läbi meie e-õppe keskkonnad. Kui n-ö klassipäeviku laiendused (e-kool ja Stuudium) kõrvale jätta, siis ­piisavalt kompleksset keskkonda, mida saaks sisuliselt ja metoodiliselt kasutada enamaks kui «materjalilaoks», ei leidnudki. E-koolikott tundus kõige paljulubavam. Internetipõhiseks õppimiseks-õpetamiseks oli olukord üsna kehv.

Koroonakriis – see on e-hariduse šokiteraapia. Meenus mu vanaema jutt, kuidas vennad võtsid ette teda plikana ujuma õpetada: sõitsid paadiga järvele ja karsumdi vette. Siples, mis siples, aga kui kaldale jõudis, olid vendade pealt nähtud koer ja konn eluks ajaks selged.

Niisiis, koolid päevapealt kinni, lapsed koju ja õpetamine-õppimine internetti – niisugune uskumatu väljaujumise situatsioon polnud kuidagi ettenähtav. Eks koera-konna olid õpetajad-õpilased vähehaaval kasutanud. Üldiselt aga pole mõni õppetööd elavdav projekt ja mõne äpi kasutamine piisav kogemus, et kogu õpe saaks interneti kaudu toimuda ja saavutataks õpitulemused.

02.05.2020 05.05.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto