Rail Balticu peatamine tooks kahjunõuded ja leppetrahvid

Majandus- ja taristuminister Taavi Aas märtsis saates «Otse Postimehest». FOTO: Tairo Lutter

Majandus- ja taristuminister Taavi Aasa (Keskerakond) kinnitusel pole Rail Balticu peatumisest mingit märki: pigem kogub see hoogu ning projekteerimine hakkab valmis saama. Järgmine etapp on täiemahuline ehitus. Projekti halvamine tooks kahjunõuded Euroopa Liidult ja lõunanaabritelt ning leppetrahve käimasolevate töövõtulepingute ennetähtaegse lõpetamise pärast.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Kui siseminister Mart Helme (EKRE) ja rahandusminister Martin Helme (EKRE) rääkisid pühapäeval raadios, et erakond üritab seista kulutuste eest – näiteks viaduktid ja trammiliinid –, mis on vajalikud ja kasulikud, aga ei aita ehitada raudteed, siis Aasa sõnul on kõik Rail Balticu rajamiseks tehtud ja tulevikus tehtavad kulutused alati otseselt kiirraudteega seotud.

«Mingite muude kulude tegemine Rail Balticu egiidi all ei ole lihtsalt otstarbekas, läheb vastuollu avaliku raha säästliku kasutamise põhimõttega ega ole Euroopa Liidu toetuse kasutamiseks ka lihtsalt abikõlblik ning tuleks tagasi maksta,» sõnas Aas.

04.05.2020 06.05.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto