Uuel nädalal, kui eriolukord läbi, tuleb väljumisi juurde selliselt, et Lux Expressil on neid päeva kohta kümme. Enne eriolukorda oli kummaski suunas ainuüksi Lux Expressil 31 väljumist päevas, absoluutses madalseisus kolm bussi kummaski suunas. Võimatu on ennustada, millal taastub kriisieelne töömaht, nentis ettevõtte juhatuse liige Paul Kristjan Lilje.
Eelmisel nädalal sõitis Lux Expressiga Tallinna ja Narva vahet 1900 ning Tallinna ja Tartu vahet 1450 inimest. Tavaolukorras on Tallinna ja Tartu vahet sõitjaid kaks ja pool korda rohkem kui Tallinna ja Narva vahet. «Vaatame iga päev piletite ettemüüki ja reaalset täitumust, õnneks on inimesed hakanud ka pileteid ette ostma, siis saab jälgida trende,» sõnas Lilje. «Meil on valmidus sõita sellel tasemel, mis oli enne viirust, see see õnn ja õnnetus ongi. Oleme hoidnud inimesed palgal.»
Ettevõte on koos teiste vedajatega küsinud ka riigilt tuge, sest põhjapanevad muudatused tähendaksid, et taastumine muutuks väga keeruliseks. Seda tuge pole tulnud. Kriisi mõju ettevõttele saab Lilje sõnul aga põhjalikumalt kokku võtta sügisel, kui on teada tõde suvest, mis eriti rahvusvahelises liikluses on tippaeg, ja selgub ka taastumine kodumaa liinidel. «Venemaa ja Poola on kinni. Kui Läti valitsus otsustab rahvusvahelise ühistranspordi lubada, hakkame sõitma Riiga, Vilniusesse ja kuhu veel saame,» kinnitas Lilje.
Taisto Liinide numbril teatas automaatvastaja eile endiselt, et eriolukorra tõttu bussid ajutiselt ei välju. Ettevõtte esindaja Jan Landrat teatas kirjalikult, et maanteeamet on bussiettevõtetele andnud teada, et kui eriolukord lõpeb, bussiliine kohe uuesti teenindama hakkama ei pea ja aega on 90 päeva kas siis uuesti sõitma hakata, muuta sõiduplaane või sulgeda liinid. «Eriolukorra lõppedes me päevapealt liine teenindama ei hakka, alguses jälgime natuke olukorda ja vaatame teiste bussiettevõtete pealt, kui palju rahvast uuesti reisima hakkab,» lisas ta.