Sisukord
Arter
Postimees
16.05.2020
Eesti Eesti lühiuudised Kriisijuhtimises on Eesti Euroopa tippude seas (5) Eestlased panid avatud Läti piiril ostupeo püsti (9) Külm kevad toob aiapidajatele veidraid üllatusi (1) Majandus Soomlased on leidnud üles Tallinki aktsia Börside taastumine pole pensionifondidesse eriti jõudnud Vjatšelav Leedo laevafirma tegevjuht Tõnis Rihvk asus ise reederiks (1) Merenduse lühiuudised Välismaa Trump ähvardas katkestada suhted Hiinaga (8) Välismaa lühiuudised Viirusekevad kasvatas Soomes järsult enesetappude arvu (3) Koju naasmisest unistavad Egiptuse nuubialased elustavad oma keelt Arvamus Aimar Altosaar: rahvastikukasvu võimalustest (14) Liblikas ja mesilane (2) E-riigi maailmaviija Kristina Herodes: Kuidas minust ahistaja sai? (3) Kiusaja või kiusatav? (10) Juhtkiri: rohkem usku vabasse maailma (19) Eksinud mesikäpad Kultuur video ⟩ Kunst sinu ümber. Romantiline realist Jevgeni Zolotko Sport Jõesaar tahab siirduda mõnda Euroopa tippliigasse Spordi lühiuudised Carl-Robert Puhmi kolumn: tugitoolisport noori ei paelu Ott Kiivikas pääses kodusele ravile Merendus Vjatšelav Leedo laevafirma tegevjuht Tõnis Rihvk asus ise reederiks (1) Merenduse lühiuudised AK Martin Ehala: TTÜ arengust Aaviksoo ajal (21) Raivo Sell: Tehnikaülikooli sisekliima on paranemas Jüri Allik: Kuidas hinnata TTÜ teaduspanust Eesti teaduse kontekstis? (2) Jaak Aaviksoo: Tehnikaülikooli kümnend (1) Jüri Reinvere: kui hirm on möödas ja auti löömine ees (1) Kas referendumiga saaks pensionid kahekordistada? (11) Maire Raadik: Demagoogiline õlgmees eestlase maailmapildis Jaan Tamm: viimaste päevade Pirita klooster (3) Jaak Prints: Suurkogus täitus kõige täpsemini üks teatri juhtmõtteid (1) Kas ja mis mõju avaldas «Ühtse Eesti suurkogu»? (6) Jaak Allik: NO99 suurporjekt oli populismivastane kaitsesüst (2) Kas neoliberialism on pelgalt ahnuse ratsionaalne põhjendamise meetod? (3) Vikerkaar loeb. Sang, mäng, äng Populaarteaduslikku faktikirjandust lastele ja noortele Kummaliseks pöördunud igapäevasus video ⟩ Kunst sinu ümber. Romantiline realist Jevgeni Zolotko Juurikas. Kuidas ma juuksuris käisin Aja auk. Kraftwerki nägu Rock’n’roll’i arhitekti lõbus elu Arter Rootsi perearstide liider Marina Tuutma: Rootsis öeldakse kõiki asju ümber nurga (3) Ainsa eestlasena kurikuulsas Wuhani laboris (1) Jumal tänatud, et päris löömaks ei läinud! (12) Kristina Herodes: Kuidas minust ahistaja sai? (3) Väärt nõu enne ratta ostmist: vaadake, millist tasub valida! (3) Rabarberiklassika, aga minivormis: Pinsi talu Toidutoa retsept Kawasaki vilistas traditsioonidele. Sõiduproov kruiseriga Vulcan S Tom Cruise kosmoses. Jah, just selline plaan NASA-l ja Elon Muskil Plagiaadiskandaal Tallinna moenädalal (3) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Kawasaki vilistas traditsioonidele. Sõiduproov kruiseriga Vulcan S

3 min lugemist
Tegu pole klassikalise kruiseriga, sellest annab muu hulgas märku ka asümmeetriliselt paremale küljele paigutatud tagaamort. FOTO: Madis Veltman

Kawasaki Vulcan S on motomaailma paradoks. See peaks olema kruiser, kuid Kawasaki on seda luues hooga kruiseriraamidest välja põrutanud – juures on omajagu sportlikkust ja modernsust.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Traditsiooniliselt on kruiser suur (vähemalt üheliitrise töömahuga) V2-mootoriga rahulikult sõitmise mootorratas. Selle esihark ulatub veidi rohkem ette ja sellise geomeetria tõttu on temaga hea sõita just otse, kurvid ja keeramine on teisejärgulised. Ja seda retsepti järgib enamik mootorrattatehastest, aga mitte Kawasaki.

Ajame mootori pöördesse

Sellest, et tegu pole klassikalise kruiseriga, annab märku asümmeetriliselt paremale küljele paigutatud tagaamort. Lisaks siis sportlik iseloom: Vulcan S-i südameks on 649 cm³ rida-kaks mootor, mis põhineb sportratta Ninja 650 mootoril. Ja see väike detail dikteerib kogu masina iseloomu – kui muidu sõidavad kruiserid ringi rahulikult pott-pott-pott, siis Vulcan S ihkab põriseda hoopis kõrgematel pööretel. Kui tahad kedagi ära petta, siis võid rahulikult alla 3000 pöörde minutis tänaval tiksuda, aga veidi rohkem gaasi andes muutub hääl justkui Subaru ralliauto mehaaniliseks põrinaks ja mootorratas lausa kargab edasi. Piiraja sekkub alles 10 000 pöördel minutis – klassikalise kruiseri jaoks oleks see kosmiliselt suur ja kättesaamatu tase.

Kawasaki mehaanikud oleks justkui nimme kõrgete pöörete hääle* kallal tööd teinud ehk timminud selle mõnulainega samale sagedusele.

15.05.2020 18.05.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
LOGI SISSE
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto