L, 24.09.2022

Elu autoelamus. Sõiduproov kämperi ja kõigi mugavustega

Esta Tatrik
Elu autoelamus. Sõiduproov kämperi ja kõigi mugavustega
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments 1
Kämper on tšillimiseks.
Kämper on tšillimiseks. Foto: Esta Tatrik

«Peaks automaja võtma!» Jägala joast ja Kakerdaja rabast tüdinud inimesed ihkavad tagasi seda päris-reisi-tunnet. Üks võimalus on rentida kämper.

See on raudselt kõige suurem asjandus, mille roolis ma olen kunagi olnud. Põhimõtteliselt roolin ma maja. Siin on elutuba, köök, dušš, kemps, magamistuba ja garaaž. See on Fiati põhjale ehitatud McLouisi autoelamu. Tavalisest sõiduautost – võtame võrdluseks näiteks Volkswagen Golfi – on see 1,7 korda pikem (7410 mm), üle poole meetri laiem (2350 mm) ja nii kõrge (2950 mm), et katuste joonele saamiseks tuleks kaks Golfi üksteise otsa tõsta.

Kuigi mul on ette näidata B-kategooria juhiluba, tohin ma selle kinnisvaraga sõita. Põhjus peitub selles, et autoelamu täismass on passis kirjas täpselt 3500 kg, mis on B-kategooria loa omanikule ülempiir. Ent ei maksa mõeldagi, et sellise kämperi juhtimine on midagi sõiduautolikku. Kohe esimesest meetrist tasub kehastuda bussijuhiks. Vaade ette on avar nagu kinos, tahavaatepeeglist paistavad kätte vaid elutoas istujad, taha vaatamiseks on üksnes küljepeeglid.

Esimene üllatus: kämperiga sõitmine tuleb kätte ruttu ja vaevata. Siiski on asju, millega tuleb arvestada.

Märksõnad
Tagasi üles