Pekid põlema, nii et tulejutt taga!

HIIT (high intensity interval training ehk intensiivne intervalltreening) on kõige kiirem tee pekkidest pääsemiseks ja energia lakke löömiseks. Jah, ka mina korjasin karantiinipekid peale, kuid leppida ma nendega ei kavatse. FOTO: Säde Külaots

Aus ülestunnistus: jah, mina olen üks neist, kes karantiinipekid peale korjas. Püüdsin parimat, kuid kukkusin sajaga läbi. No pole hullu. Kõige kiirem ja tõhusam pekiküpsetamise programm päästab nii sinu kui minu, tuld!

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

HIIT pole trennimaailmas asjata kuum sõna. Võib lausa öelda, et see on ainus legaalne otsetee, mis päriselt ka töötab. HIIT on nutikas kombinatsioon intervalltreeningust, kus vahelduvad intensiivne pingutus ja puhkus, ning selle meetodiga suudab inimene endast välja panna tavalisest märksa enam. Süsteem on lihtne: 40 sekundit pingutamist, 20 sekundit puhkust, kuus harjutustepaari ja kaks seeriat.

HIIT võtab vähe aega, ühendab kardio- ja lihastreeningu ning annab ülihäid tulemusi. Lihase kontuurid tulevad nähtavale ning kõhule tekib kolm triipu varem, kui sa julgeks isegi loota. Aga ainult siis, kui teed asja õigesti. Ehk kõik neli jalga laua all peavad kandma – treening, toitumine, mõtlemine ja taastumine.

Treener taskus aitab

Hea uudis on see, et see pole tegelikult üldse keeruline! HIIT treeninguid aitab läbi viia hulk tasuta alla laetavaid äppe. Näiteks Interval Timer, Workout Trainer, Freeletics, HIIT & Cardio by Fitify jpt. Nemad mõõdavad sinu eest aega, loevad 4–3–2–1, kui lõpp ligineb, nimetavad järgmise harjutuse. Igal äpil on veidi erinevad funktsionaalsused. Saad valida näidisharjutuste ja kavade seast või ise harjutuskava kokku panna. Variatsioone on lõputult. Äpp aitab ja motiveerib väga! Lisaks istub ta sinu telefonis, igal pool käepärast. Ise saad keskenduda treeningule, olla kohal. Sedagi on mõõdetud, et mõtlemine trenni ajal on ülisuure tähtsusega. Kui pingutad lihaseid autopiloodi peal, kuid mõte uitab ringi jumal teab kus, võib treeningu efektiivsus poole võrra langeda. HIIT on selle pärast ideaalne, et sul pole aegagi kõrvalistele asjadele mõelda. Ja tulemus on parem treening kehale, mis pühib minema ka stressi.

HIIT - pingutama peab kõigest väest, aga selle eest ka makstakse väga hästi! FOTO: Säde Külaots

Õige häälestatus on võti

Suur osa treeningust toimub peas – häälesta ennast, nagu läheksid sõtta, pane tõesti kõik välja. Hei, see on kõigest 40 sekundit, nii kaua ju ikka vastu pead! 20-sekundine puhkus peab olema auga välja teenitud hingetõmbehetk. Jälgi, et intensiivsus püsiks kogu töölõigu vältel sama, vali tempo, mida suudad hoida. Mitte nii, et hakkad hurraaga peale ja kümne sekundiga on võhm otsas. Muide: me suudame väga palju rohkem, kui arvame. Meie keha on häälestatud turvatsoonis püsima ja meid säästma, aga kavalda ta üle. Ületa oma piire – just see tõmbab energia üles, ainevahetuse täistuuridel käima ning viimaste uuringute põhjal muudab isegi nooremaks. Võimalusel mõõda pulssi, nii oskad pingutust ja taastumist jälgida. HIIT-treeningutega käivad kaasas komplekskasud: lisaks ilusa keha kujundamisele langeb üldine stressitase, saad parema une ja rõõmsama meele. See tundub liiga hea, et olla tõsi, kuid on siiski tõsi. Aga see on raske. Pingutad elu eest, kuid nüüd sa ju tead, kui hästi selle eest makstakse.

29.05.2020 01.06.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto