Sisukord
Arvamus
Postimees
08.06.2020
Eesti Lihula kogukond on tulistamisest suures šokis Keskerakonna annetaja saab «oma» raha tagasi (26) Lennujaamas ja sadamas saab teha antikehatesti Turay: «Black Lives Matter» Eestis oleks kui homoparaad ilma geideta. Naeruväärne! (75) Mustamäele rajatakse Mahatma Gandhi monument (18) Rododendronid näitavad õieilu Majandus Meelis Kitsing: tahame, et õppimisest saaks harjumus (2) Majanduse lühiuudised Hinnamuutus jääb tänavu sisuliselt nulli Välismaa Euroopa protestijad keskendusid kodusele rassismile (7) Välismaa lühiuudised Soome eurosaadik Pietikäinen: koroonakriisi majanduslik löök alles tuleb (19) PÕHJALA VAADE ⟩ Põhjamaad seavad vaimu kliimamaksudeks valmis Arvamus Juhtkiri: täna valitakse püramiidiehitaja (1) Kadri Tammepuu: riiklik varustuskomitee VÄITLUS ⟩ Kas riigikontroll sobib parteide järelvalvajaks? (7) Jürgen Aosaar: usalduskriis metsanduses (3) Loretta Kruusimäe: vabandamisega on mindud liiale (6) Andi Hektor: Kogu maa elektrifitseerimine (3) Sport Nõrgas keskkonnas meistriks ei sirguta Spordi lühiuudised Kas kevadel Sõõrumaale antud tugi peab vett või pöördub tuul Tõniste purjesse? (1) Dopingureeglite vastu eksinud Eesti jõutõstja jäi medalist ilma, kuid pääses võistluskeelust Vabavõitluse ekspert: McGregori pensionileminek ei pruugi olla lõplik Tartu Lepatriinu ja kiilassilm võivad tänavu talvituda putukahotellis Sven Salumets: kodanikupalgast – kas see ikka on väga hea idee? (23) Siiri Laidla: sõnavaht Mets mitte? Kajar Lemberi kohtusaaga avaistung jäi ootamatult lühikeseks (2) Tartu lühiuudised President aitas Peipsist risuvõrke välja vinnata, kõikuva aluse ja kalahaisu kiuste (1) President tunnustas Tartu Lotte lasteaeda Tartu 2024 tiimi dirigent tutvus tartlastega Metallica kontserdi ettevalmistamise ajal Meelelahutus Koomiks Sudoku

Andi Hektor: Kogu maa elektrifitseerimine

2 min lugemist
  • Aku- ja vesinikurongide tulek muudab elektriraudtee mõttetuks
  • Elektriraudtee rajamine on hinnalt väga kallis ettevõtmine
  • Seni kui vesinikurong tuleb, võiks õgvendada trassi
Andi Hektor FOTO: Erakogu FOTO: Erakogu

Viimaste valitsuste aruteludest on läbi jooksnud suur plaan elektrifitseerida raudtee, hinnalipikuga 420 miljonit eurot. See on kallis lõbu, mis maksab peaaegu miljon eurot kilomeetri kohta, kirjutab kolumnist Andi Hektor.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Nüüd aga viitavad eksperdid ja teiste riikide käitumine, et aeg oleks sellega korraks hoog maha võtta. Raudteele on tulemas uued tehnoloogiad, aku- ja vesinikurongid. Eesti puhul peame arvestama sellega, et meie raudteeliiklus on hõre ja raudteed vajaksid kiiruste suurendamiseks kurvide õgvendamist. Metsase ja tuulise riigina peame arvestama ka näiteks sellega, mis juhtub elektriraudteel ühes korralikus sügistormis.

Veel mõni aasta tagasi oleksin kahe käega hääletanud elektrifitseerimise poolt. Olen alati kadestanud lääneeurooplasi, kes vuhistavad vaikselt ja intelligentselt mõnusate elektrirongidega ringi. Vaiksed, ei raputa, ei mingeid ummikuid, piisavalt ruumi, et pikema otsa puhul jalga sirutada. Elektriga kiirraudtee võtab looduselt ära ligikaudu neli korda vähem eluruumi, võrreldes neljarajalise kiirteega. See ei emiteeri summutitossu ja müraheide on palju väiksem. Karud ja põdrad naerataks ning lehvitaks mööda vuravatele rongidele raudtee ääres!

06.06.2020 09.06.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto