Kaido Kukk: roheline pealinn, mis upub autodesse

  • Autode hulk Tallinnas aina kasvab.
  • Autostumise vastu aitab jalgrattataristu arendamine.
  • Tuleb kiiresti luua konkreetne tegevuskava ja siduda see linna finantsplaaniga.
Kaido Kukk. FOTO: Erakogu

Euroopa roheliseks pealinnaks pürgiv Tallinna ägab aina kasvava autode hulga all, ent linna väljakäidud lahendused üleautostumise vastu on jäänud hambutuks. Aeg on oma poliitika ebaõnnestumist tunnistada ja haarata viimasest õlekõrrest, milleks on Tallinna jalgrattastrateegia 2018–2027, kirjutab Tallinna linnavolikogu liige Kaido Kukk (Isamaa).

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Liiklusummikud, mürareostus, parkimisprobleemid ja halvenev linnaõhk on need mured, mis kaasnevad autode hulga kasvuga. Paraku need probleemid Tallinnas üha süvenevad, sest autode arv kasvab jõudsalt. Linlaste liikumisharjumuste muutused viimase seitsme aasta jooksul võtab kokku linnavalitsuse igal aastal tehtav uuring, mille järgi kasutas 2013. aastal autot oma peamise liikumisvahendina 29 protsenti linlastest. 2019. aastal oli igapäevaste autokasutajate osakaal tõusnud juba 38 protsendini. Sama ajaga on ühistranspordi kasutajate hulk vähenenud 62 protsendilt 44-le. Igapäevaste jalgrattakasutajate hulk on läbi aastate olnud umbes üks protsent.

11.06.2020 13.06.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto