Teemandiäri jooksis koroonakriisis täielikult kinni

Maailma suuruselt teine lihvimata teemant Sewelo. FOTO: Lucara Diamond

Aastakümneid hoolikalt paika timmitud teemandisektori ärimudel jooksis koroonaviiruse kriisis täielikult kinni.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Vastupidi paljudele teistele harudele ei saa selles äris kuigivõrd loota ka veebimüügile – üle 90 protsendi teemantidest müüdi enne pandeemiat füüsilistes poodides. Lõppkasutajale on turundusega selgeks tehtud, et teemant on väärtuslik ja haruldane kaup, mistõttu naljalt keegi seda enne nägemata ning katsumata ei osta. Veelgi enam, teemanti pole inimeste kontaktide ja ühelt teisele edasi andmata võimalik ka müügikõlbulikuks muuta.

Nii peatuski koroonapandeemia ohjeldamise piirangute kerkides sisuliselt kogu majandusharu. «Kõiki mõjutas. Mitte keegi ei jäänud puutumata,» ütles teemandikontserni De Beers tarbijate ja brändide juht Stephen Lussier ajalehele Financial Times.

25.06.2020 27.06.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto