Sisukord
Arvamus
Tänane leht
26.06.2020
Eesti President avas kooseluseaduse teema (2) Eesti lühiuudised Riigi kriisireserv võtab kuju (2) Tagaajajal on valida kehva ja halva vahel (14) Esimesi metsmaasikaid müüdi 20 euroga kilost (6) Miniatuurne barokk-Narva istutati nõukaaega Rahapesutõkestamise puudused tõid SEB pangale miljonitrahvi Majandus Majanduse lühiuudised Teemandiäri jooksis koroonakriisis täielikult kinni (1) Välismaa Covid-19 levib Ameerikas kulutulena (19) Välismaa lühiuudised Kosovo liidrile esitatud sõjakuritegude süüdistus nurjas kõnelused Serbiaga Duda sai Trumpilt valimispäevaks toetust Arvamus Mart Hiob: käpardlik Rail Baltic (29) Riina Solman: kõikjal Eestis olgu elu (4) Sergei Metlev: koloniaalminevik (16) Teet Korsten: Narva semiootika Juhtkiri: lennuk tulgu seekord varem (2) Marko Mihkelson: Putini plaan kujutab Balti riikidele ohtu (58) Kultuur Kristiina Ehin: eestlastele omases murelikkuses on midagi eepilist ja poeetilist (3) Vaade Raplast Kristiina Ehini janule Sport Tolmoff võitis «hobimängijana» magusa kulla Emotsionaalne Nool on õppinud vaikima Tartu Tartu linna päeval voogab tähelepanu keskmesse Emajõgi Peeter Olesk: pooleliolevad asjad Erle Nõmm: kodulinna üle küll uhke, aga… (1) Koroonakartuses pole Tartusse pandud avalikke joogikraane Tagaajamistel jäävad politseile vaid kehvad ja halvad valikud Tartu lühiuudised Kui õmblusmasin rikki läheb, on tegijal vesi ahjus (2) Sangari maja kõrgeimal korrusel vuhisevad driftirattad Sulasest kasvas helde annetaja (1) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Mart Hiob: käpardlik Rail Baltic

3 min lugemist
  • Rail Balticu projekt ei ole põhjendatud objektiivse vajadusega.
  • Valitsus ja ametnikud keelduvad adekvaatselt reageerimast ja lahendust otsimast.
  • Korraliku raudteeühenduse Riia suunas saaks rajada mõistlikult.
Mart Hiob. FOTO: Erakogu

Eesti vajab Tallinna-Pärnu-Riia raudteeühendust, ent mitte Rail Balticu kujul, kirjutab doktorikraadiga ruumilise keskkonna planeerija Mart Hiob.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Me kõik oleme seda teadnud. Ma arvan, et isegi kõige prominentsemad Rail Balticu praeguse projekti toetajad Siim Kallase ja Henrik Hololeiga eesotsas on kogu aeg teadnud, et praegu töös olev Rail Balticu projekt ei ole põhjendatud objektiivse vajadusega. Me kõik teame, et nii reisijate kui ka kaubaveo prognoos on ülepaisutatud, et tagada projektile paberil sotsiaalmajanduslikult positiivne tulemus.

Nüüd leidus üks Euroopa asutus, kus «avastati», et Tallinnas ja Pärnus ei ole tõesti rohkem inimesi. Et Eestist ei veeta lõuna poole tõesti rohkem kaupu. Et maanteevedudega võisteldes ei ole raudtee tõesti kuskil võidumees olnud ilma jõulisi maanteevedu piiravaid meetmeid rakendamata. Ja isegi nende meetmete rakendamisel ei ole autoliiklus kuhugi kadunud.

Tegelikult ei ole vaja doktorikraadi, et selliseid igapäevaseid tõdesid mõista. On vaja lihtsalt roosad prillid eest võtta ja vaadata fakte. Praegusel viisil Rail Balticut ehitades kulutame sadu miljoneid Eesti maksumaksja raha, et saada endale raudtee, mis toob meile järgnevatel kümnenditel veel kümneid miljoneid ülalpidamise kulu, mis halvemal juhul tuleb võtta teiste Eesti raudteede arvelt. Seejuures hävitame jõuliselt loodust ning määrame tänased raudteeasulad hääbumisele. Milleks, kui saab ka teisiti?

25.06.2020 27.06.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto