Sisukord
Arvamus
Postimees
01.07.2020
Eesti Helme: ma ei lähe Brüsselisse ega riigikogu esimeheks (25) Kiirgusest teatamine venis jaanipäeva tõttu (6) Eesti lühiuudised Ametist lahkuv Jürilo: minu suurimad toetajad said väga haiget (24) Päts tuleb ränd­rahnuline ja ehk isegi brutaalne (18) Majandus Jaan Puusaag: oleme kogu aeg valvel ja passime võimalusi Majanduse lühiuudised Harju Elektri juht: pääsesime koroonakriisist puhta nahaga Saksamaa suurim finantstehnoloogia edulugu osutus pettuseks Välismaa Trump võis Vene pearaha ülevaate lugemata jätta (1) FOTOD ⟩ Vene referendumil hääletatakse ka kännu otsas (2) Hiina astus Hongkongi allutamiseks jõulise sammu Välismaa lühiuudised Iisrael valmistub Läänekalda alade annekteerimiseks (7) Venemaa ja Hiina koroonapropaganda lööb Euroopas läbi (5) Brunssumi väejuhatuse ülem: viirus õppusi ei peata Arvamus Juhtkiri: Pronkssõduri asemel pärg Pätsile! (32) Mart Raudsaar: maski kandmine võiks olla sotsiaalne norm (14) Sven Sester: kaubalaevad Eesti lipu alla (1) Loretta Kruusimäe: bürokraatia, vabandused ja õigustused Johann-Christian Põder: samasooliste inimeste abielu seadustamine tugevdab abielu institutsiooni (54) Merle Jääger: kõigi maade solvunud, ühinege! (67) Tõlkes leitud Eesti: aiast ja aiaaugust Kultuur Kultuuri lühiuudised «7 linna muusika» Ida-Virumaal soosib siseturismi Tallinna Biennaal: inimkogemus kui osa kunstist INTERVJUU ⟩ Javier Bardemi reis hullumeelsuse piirile Sport Spordi lühiuudised Kirdi õlg paraneb jõudsalt, ent võistlusvormi jõudmine võtab veel aega (3) Tallinna hipodroomi lõbusad lood: lakka ronivad hobused, mustlaste rünnak ja hiiglased Venemaalt Tartu Karl Pütsepp: autovabadus ja mitmekesisem linn (2) Stepan Karja: autoliiklust piirates mõelgem ubade jaotumuse seadusele (2) Kohtunik: noor mees kaotas elu täiesti tühiste asjade pärast Politsei uurib, kas äsjase Ihaste tulekahju põhjustas süütamine Kvartali keskus võib saada kaks lisakorrust Omavoliliselt Jänese matkarajale kaevatud kanalite aeg saab läbi Klaverist sai uus tartlane ja ära jäänud laulud ei jäänudki ära Meelelahutus Koomiks Sudoku

Sven Sester: kaubalaevad Eesti lipu alla

3 min lugemist
  • Üheks mereriigi tunnuseks on riigi lipu all seilava laevastiku olemasolu.
  • Iseseisvuse taastamise järel hakkas Eesti kui mereriigi konkurentsivõime kaduma.
  • Laevanduse seadusepaketi vastuvõtmine on alles algus.
Sven Sester. FOTO: Dmitri Kotjuh/ Järva Teataja

Kui kõik läheb plaanipäraselt, peaks seitsme aastaga tulema Eesti lipu alla 360 kaubalaeva, kirjutab riigikogu majanduskomisjoni esimees Sven Sester.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Soodsa geograafilise asukoha ning 3794 kilomeetri pikkuse rannajoonega Eesti Vabariigil on suur potentsiaal olla mitte ainult mereäärne riik, vaid ka mereriik. Üheks mereriigi tunnuseks on aga riigi lipu all seilava laevastiku, sh rahvusvahelises sõidus sõitvate suurte kauba- ja reisilaevade olemasolu.

Eesti kaubalaevastiku osatähtsus oli 1930. aastate teisel poolel Euroopa ja laiemalt maailma kontekstis muljet avaldav. Eesti oli kaubalaevastiku kogutonnaažilt tuhande elaniku kohta sel ajal Läänemere-äärsete riikide hulgas kolmandal (eespool vaid Taani ja Rootsi) ning maailmas seitsmendal kohal.

1940. aastal moodustatud Eesti Merelaevandus oli Nõukogude okupatsiooni ajal ja kuni erastamiseni 1997. aastal üks peamistest meretransporti haldavatest ettevõtetest Eestis. Pärast Eesti iseseisvuse taastamist 1991. aastal kuulutas Eesti valitsus Eesti Merelaevanduse riigi omandiks ning võeti vastu otsus moodustada riigiaktsiaselts Eesti Merelaevandus, mis suutis säilitada suurema osa nõukogudeaegsest laevastikust. 1. juulil 1993 oli Eesti Merelaevandusel 80 laeva kogukandevõimega 536 741 t.

30.06.2020 02.07.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto