Žürii esimees Rein Veidemann sõnas kavandi kunstilist väärtust kommenteerides, et tegu on monumentaalsusega selle sõna tegelikus tähenduses. «Ta on selline suur, aga igasuguses monumentaalsuses on ka oma osa rõhuvust. See oli seal olemas. Selle kaudu, et ta on seotud tasapinnaga, mille all on maa, leiab rõhutamist Konstantin Pätsi seotus maaga – ehk kogu riik ja rahvas on võrsunud maast.»
«Muidugi võib küsida, milleks see tasapind seal on,» jätkas Veidemann. «Sellel on olemas mitte nii väga õigustus, aga tähenduslik seletus, kui me mõtleme eesti rahva ja riigi saatusele 1940ndatel, mil lõigati ära meie rahva parim osa kas läände põgenemise või lausa küüditamiste, vangistamiste või tapmistega. Teisalt viitab see, et kui pead lendavad, siis vähemasti eesti rahva puhul on kehad püsinud kogu oma olekuga maas.»