Suveauk. Bali saar teiselt poolt vaadatuna

Antonin Artaud FOTO: Erakogu

Kui guugeldasin Bali saart lootuses leida mõnd vajalikku infokillukest, ei pääsenud ma kuigi kiiresti sellele infole ligi (ehkki – kuhu mul kiiret?). Enne veel kui sai jõuda kasvõi Wikipediani, kuvati nii palju kõikvõimalikke reisifirmade pakkumisi, et silm ei ulatunud neid enam lugema. Bali saarele tahetakse minna – seal arvatakse olevat eksootiline ilu ja vaimsus ning pärast sellise asjaga kohtumist leitakse end olevat parem ja täiuslikum inimene.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Bali saar on 20. sajandi Euroopa kultuuris tähtsate hulgas kasvõi sellepärast, et just Bali teatrist sai inspiratsiooni prantsuse poeet ja teatriuuendaja Antonin Artaud, kelle alateadvust läbistas pärast Pariisis 1931. aasta koloniaalnäitusel nähtud bali tantsu «signaal läbi tule» ning selle mõjul vormusid oluliselt tema ideed teatrist, mida teatakse kui «julmuse teatrit» ja mida peetakse nüüdisaegse teatri ajaloos üheks mõjukamaks. Kas keskmine tänapäeva Bali saare ihaleja ka midagi Artaud’st teada tahab, on muidugi iseküsimus.

02.07.2020 04.07.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto