Sisukord
Arvamus
Postimees
06.07.2020
Eesti Estoonlased lahkavad Aivar Mäed tabanud süüdistuste tagamaid (114) Eesti lühiuudised Riigikogu koguneb arutama töölubade pikendamist (7) Martin Helme lubab uut tooni (1) Riigikülasse tulekivi tooma VIDEO JA GALERII ⟩ Kesk-Eesti paisjärv muutus aktiivsete suvitajate Mekaks (1) Majandus Majanduse olukord on halb, aga tulevik pakub lootust Majanduse lühiuudised Suur edetabel: need on Eesti investorite lemmikaktsiad Aasia majanduste taastumine läheb hapralt Välismaa Uued viiruskolded sunnivad tuhanded inimesed koduseinte vahele Välismaa lühiuudised PÕHJALA VAADE ⟩ Noori rõhub stress ja ühiskondlik surve (3) Doonau delta traditsiooniline eluviis taandub mootorimüra ees Arvamus Peatoimetaja Mart Raudsaar: ajakirjandus ei ole kohus (21) Juhtkiri: EKRE ujub jõuliselt vastuvoolu (15) Juku-Kalle Raid: Riigikogu kahepalgeline hoiak Tiibeti ja dalai-laama küsimuses (8) Raimond Kaljulaid: kuidas toetada maaomavalitsusi? (1) 5. juuli 1940: valimisetendus algab Kultuur Kapitalist astub kirikusse ja küsib: «Palju maksab?» (1) Elab veel funk Kultuuri lühiuudised Kas on kerge olla noor?* Sport Tänak meelitas Viru rallile oodatust rohkem pealtvaatajaid Spordi lühiuudised Karistused rikkusid Hamiltoni nädalavahetuse Flora võidutses, Trans kurvastas, Paide rõõmustas Tartu Piret Bristol: muutuste arhitektid Ott Kiens: roheline orav Tartu linnapildis (1) Parkide elurikkuse projekt ei taotlegi harjumuspärast ilu Autovabaduse puiestee avanes rõõmsalt ja rahvarohkelt Tartu lühiuudised Koroonaepideemiajärgne aeg hoiab kliinikumi töötajad valvel (3) Värvika ajalooga Kavastu jõeparv sai uue kuue (1) Meelelahutus Koomiks Sudoku

Raimond Kaljulaid: kuidas toetada maaomavalitsusi?

4 min lugemist
  • Inimarengu aruanne annab mitmemõõtmelise pildi ruumi arengutest ja valikutest.
  • Ametites on tugevalt juurdunud mõtteviis, et liiklus tähendab autoliiklust.
  • Tulumaksu võiks jagada kahe omavalitsuse vahel.
Raimond Kaljulaid. FOTO: Sander Ilvest

On kaks võimalust, kuidas aidata maaomavalitsustel kahanemisega kohaneda, kirjutab riigikogu liige Raimond Kaljulaid (Sotsiaaldemokraatlik Erakond).

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Möödunud nädalal arutas riigikogu uut Eesti inimarengu aruannet «Linnastunud ühiskonna ruumilised valikud». Tegemist on hästi ajastatud artiklikogumikuga, arvestades, et järgmiste kohalike valimisteni jääb pärast suvepuhkusi veel vaid pisut enam kui aasta.

Tõsi, kogumik ei kirjuta kellelegi ette, mida tuleks teha. Otsuseid tuleb ikka langetada kohapeal. Kogumiku peamine väärtus on minu arvates see, et ta annab meile mitmemõõtmelise pildi ruumi arengust ja valikutest.

Kahanevate omavalitsuste vaatepunktist on linnastumise võitjad keskused, kuhu koonduvad ettevõtlus, töökohad, teenused ja inimesed. Linnastuvate keskuste silmis kaasnevad sama protsessiga aina keerulisemaks muutuvad väljakutsed nii ühenduste mõttes kui ka teenuste pakkumisel.

Olen väga tänulik selle eest, millise detailsuse ja vahedusega toob aruanne välja, mida isikliku sõiduauto keskne areng on viimastel aastakümnetel meie linnadele tähendanud. Näiteks Tallinnas on parkimiskohtade ja sõiduteede brutopind nüüdseks üle kahe korra suurem jalakäijatele mõeldud brutopinnast ning enamikus linnaosades on need pinnad kaks korda suuremad eluhoonete omadest. Lihtsas eesti keeles tähendab see, et autodel on Tallinnas kaks korda rohkem ruumi kui inimestel, kes liiguvad ilma autota – näiteks ühistranspordiga, jala, jalgratta või kergliikuriga. Linnaruumis on seega selge eelis suurema sissetulekuga inimestel, kes saavad endale isiklikku sõiduautot lubada.

04.07.2020 07.07.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto