Selgusid Eestit Veneetsia biennaalil esindavad kunstnikud

Emilie Rosalie Saali joonistus «Fagacea Imperialis II», ca 1910.  FOTO: Repro

Järgmisel, 59. Veneetsia kunstibiennaalil saab Eesti paviljonis näha Kristina Normani ja Bita Razavi näitust «Orhideliirium. Isu külluse järele» (kuraator Corina L. Apostol), mille lähtepunktiks on Emilie Rosalie Saali (1871–1954) akvarellid ja maalid troopilistest taimedest. Näitusega pakuvad kunstnikud ajalooliste ja uute teoste koosmõjus välja mitmetahulise vaate koloniaalajaloo mõistmiseks ja selle probleemide lahkamiseks.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Eesti paviljoni näitus avatakse 2022. aasta aprillis Veneetsias, kus Eesti on kutsutud külla Hollandi ajaloolisesse paviljonihoonesse biennaali peaalal Giardinis.

Näituse idee algpunktiks on umbes 300 pilti 20. sajandi alguses tegutsenud ja tänaseks unustatud eesti kunstnikult Emilie Rosalie Saalilt, kes maalis troopilisi taimi Hollandile kuulunud Ida-India saartel, kus elas ja reisis koos abikaasa Andres Saaliga aastatel 1899–1920. Saali isikust ja tema loost lähtudes loovad näitusele uued teosed kunstnikud Kristina Norman ja Bita Razavi, kes oma teostega esitavad hetkel maailmas ja Eestis olulisi küsimusi poliitika, ühiskonna, kultuuri, soo, rahvusidentiteedi ja globaalsete protsesside kohta. Projekt peegeldab omavahel põimunud ajalugude, võitjate ja kaotajate suhteid ning nende mõistmise keerukust ja mitmetahulisust.

07.07.2020 09.07.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto