Sisukord
Arter
Postimees
18.07.2020
Eesti Kiik haaras ohjad enda kätte (44) Eesti lühiuudised (5) Mis maksab üks kommentaar? (38) Eetrikeelud ja lisandiga kohv: neli hetke 65-aastase ETV ajaloost (1) Seenelised ei oska hinnata haruldusi Majandus Tormilised panused vaktsiinivalmistajatele Pangad on suutnud koroonakriisile hästi vastu pidada Välismaa Visegrádi jonni tõttu võib toetuste jagamine topata Välismaa lühiuudised Turistideta võivad Keenia kuulsad kaitsealad kaduda (6) Araablased avavad Marsi-lennud (1) Arvamus Juhtkiri: pangad püsivad pinnal (14) Herman Kelomees: ERRist saagu sihtasutus (4) Arhitekt läks omaenda maja kallale? (6) Ninanips Maksuleedile Alkeemiline pulm Kai kunstikeskuses Lukašenka nukker pidu (4) Kultuur Alkeemiline pulm Kai kunstikeskuses Sport Oxfordi veel liuglev eesti juurtega sõudja unistab olümpiast (2) Spordi lühiuudised Henry Lääne kolumn. Andke WRC-tiimidele kalender, mida nad soovivad FOTOUUDIS: Tagasi troonil! Merendus Piraadid ja tühjad laevad Merenduse lühiuudised Arter Aare Hõrn: Tartu rahuta oleks pool Setomaad maha põletatud (4) VIDEO ⟩ Juua jälle kohvi Pariisis! Meie, eestlased – mererahvas? (1) Pealetükkimatu poeet bassi tagant Pommihirm, padujoomine ja vargad. Olümpiaregati toimumine on ime! (10) Lipuheiskaja kaks napikat (1) Maailma pressifoto paremik kutsub Vilniusse «Käime Kohtla-Järve katuseid mööda...» (1) Lõbusõit ühel rattal. Onewheel: kuidas küll sellisega sõita? Kuidas maitseb Läänemaa? Noor moegeenius: Iga armastus ei vääri taaselustamist Meelelahutus Koomiks Sudoku

Lõbusõit ühel rattal. Onewheel: kuidas küll sellisega sõita?

3 min lugemist
Esimese kümne minuti järel nägi sõit Onewheeliga välja nii. FOTO: Raul Mee

Päikselisest Californiast jõudis Eestisse uudne elektriliikur. Onewheel on tõepoolest ainult üks ratas. Kuidas küll sellisega sõita?

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Enam vähemaks ei saa. Üks ratas. Üks elektrimootor. Üks sõitja. Täiuslik minimalism. Siit pole võimalik midagi maha koorida. Mu seekordne sõiduvahend on tõepoolest ainult ratas, mida ümbritseb väike plaat, millele saab kummalegi poole ratast asetada jalad. Imeasjale on pandud ainuvõimalik nimi: Onewheel. Ehk tõlkes üksratas. Tegemist on elektrilise kergliikuriga, mis sobib kulgemiseks moodsate linnakute sillutisel, kuid millel jätkub osava sõitja käes võimekust hoopis enamaks.

Üksrattaid on kahte tüüpi – ühega liigutakse nägu ees nagu suusataja. Teisega liigutakse külg ees nagu lumelaua või rulaga. Onewheel ongi seda teist tüüpi, ehk liigutakse külg ees. Kuna rulaga sõitmisest ei tea ma paraku vähimatki, siis teen panuse puhtalt oma lumelauakogemusele. Loodan, et see aitab.

Ja nagu selgub, on mu lootusel alust. Nimelt algas kogu Onewheeli lugu pihta just lumelauast. Onewheel on täielikult ühe-mehe projekt, tüübi nimi on Kyle Doerksen ja ta kasvas üles Kanada Kaljumägedes. Seal aga mõistagi sõidavad kõik lumelauaga, nii ka Kyle. Stanfordi ülikooli kahe kraadiga lõpetanud noor insener Doerksen asus ametisse moekasse insenerifirmasse. Igal hommikul tuli tal raudteejaamast miil maad maha kõmpida, et stuudiosse tööle jõuda. Kuidas küll teekonda huvitavamaks muuta? Nii hakkas idanema mõte liikurist, mis annaks asfaldil lumelauaga sõitmise tunde.

Järgnes kaheksa aastat konstrueerimist, kuni Doerksen asutas 2013. aastal ettevõtte Future Motion. Esimest Onewheeli esitleti 2014. aastal Kickstarteri ühisrahastus-keskkonnas, kus see ületas seatud eesmärgi enam kui kolmekordselt. Inimestele mõte meeldis. Aasta hiljem koliti kontor Santa Cruzi Californias. Erinevalt paljudest sarnastest ettevõtetest, kes toodavad oma asju Hiinas, pannakse Future Motioni tooted endiselt kokku Santa Cruzi tootmishoones.

Praegu on tootmises kaks mudelit.

17.07.2020 20.07.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto