Sisukord
Arter
Postimees
18.07.2020
Eesti Kiik haaras ohjad enda kätte (44) Eesti lühiuudised (5) Mis maksab üks kommentaar? (38) Eetrikeelud ja lisandiga kohv: neli hetke 65-aastase ETV ajaloost (1) Seenelised ei oska hinnata haruldusi Majandus Tormilised panused vaktsiinivalmistajatele Pangad on suutnud koroonakriisile hästi vastu pidada Välismaa Visegrádi jonni tõttu võib toetuste jagamine topata Välismaa lühiuudised Turistideta võivad Keenia kuulsad kaitsealad kaduda (6) Araablased avavad Marsi-lennud (1) Arvamus Juhtkiri: pangad püsivad pinnal (14) Herman Kelomees: ERRist saagu sihtasutus (4) Arhitekt läks omaenda maja kallale? (6) Ninanips Maksuleedile Alkeemiline pulm Kai kunstikeskuses Lukašenka nukker pidu (4) Kultuur Alkeemiline pulm Kai kunstikeskuses Sport Oxfordi veel liuglev eesti juurtega sõudja unistab olümpiast (2) Spordi lühiuudised Henry Lääne kolumn. Andke WRC-tiimidele kalender, mida nad soovivad FOTOUUDIS: Tagasi troonil! Merendus Piraadid ja tühjad laevad Merenduse lühiuudised Arter Aare Hõrn: Tartu rahuta oleks pool Setomaad maha põletatud (4) VIDEO ⟩ Juua jälle kohvi Pariisis! Meie, eestlased – mererahvas? (1) Pealetükkimatu poeet bassi tagant Pommihirm, padujoomine ja vargad. Olümpiaregati toimumine on ime! (10) Lipuheiskaja kaks napikat (1) Maailma pressifoto paremik kutsub Vilniusse «Käime Kohtla-Järve katuseid mööda...» (1) Lõbusõit ühel rattal. Onewheel: kuidas küll sellisega sõita? Kuidas maitseb Läänemaa? Noor moegeenius: Iga armastus ei vääri taaselustamist Meelelahutus Koomiks Sudoku

Noor moegeenius: Iga armastus ei vääri taaselustamist

7 min lugemist
«TE-MA», Karl Christoph Rebane. Fotograaf: Sandra Luks, Meik: Anne Liis Puhk, Modellid: Fenelle Pajumets; Mattias Orgmets, Juhendaja: Piret Puppart FOTO: Sandra Luks 2020

Kas kaotatud armastust annab taaselustada? Kas seda on üldse õige teha? Nendest põletavatest küsimustest sai alguse Karl Christoph Rebase luuleraamat «TE-MA» ning seda täiendav kollektsioon «The Significant Other». Midagi samavõrra loominguliselt laetut pole Eesti moetaevas ammu kärgatanud.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Karl Christoph Rebane pani moekaardile märgi maha juba esimese kollektsiooniga. Tema melanhoolses koores keeb erakordne kokteil teravast tundlikkusest ja hulljulgusest. Kui idee nõuab, on ta valmis uurima ja katsetama, kuni sihile jõuab. Ohverdama kogu oma aja ja isegi suhted, kulutama tuhandeid tunde. Kuid see, mis sünnib, on ka müstiliselt võimas igas mõõtmes. Ja kõnetab kõrge kunstiväärtusega ka siis, kui ainueksemplaridest koosnev looming on nii hinnaline, et selle kandmist pea keegi endale lubada ei saa.

Karl Christoph, mis on sinu eriline telg moeloojana, mis eristab sind teistest?

Ma kuulan kõhutunnet ja tean, mis ideed pean ära tegema. Põhiasi minu loomingus on otsus leida enneolematuid taaskasutuse viise. Ma ei taha, et asi näeks välja nagu vanast tehtud uus, vaid et see oleks innovaatiline kunstiteos. Tahan luua nii, nagu ei ole varem loodud. Sama liini olen hoidnud algusest peale, esimesest kollektsioonist alates. Nüüd jätkub see aina suuremalt.

Moefännid, pange tähele, Eesti moekaardil särab uus, erakordselt ere ja teravalt tundlik talent Karl Christoph Rebane. Noormees väljendab end nii moe- kui ka luulekeeles. FOTO: Erakogu

Mis on verivärske kollektsiooni idee?

Kollektsioon «The Significant Other» eksisteerib koos minu verivärske luuleraamatuga «TE-MA». See koondab nelja aasta tunded, mineku Haapsalust Tallinna ja terve aasta jagu tööd. Ma lihtsalt elasin ennast välja, ei hoidnud üldse tagasi. Siis mõistsin, et luules keeb nii suur energia, et sama asi nõudis väljundit ka moes. See on minu trump kaardivarrukast, et ma suudan end väljendada nii luule- kui ka moekeeles, mida päris iga moelooja või luuletaja teha ei suuda. Istusin maha ja lugesin luuletusi, samal ajal visandasin, nii need asjad koos end paika timmisid.

Kollektsioon «TE-MA» tegeleb küsimusega, kas kaotatud armastust annab taaselustada.

Tõuke sain väga tugevalt isiklikust elust. Mul ei olnud isaga eriti head suhted, aga tundsin, et tahan neid parandada. See oli minu jaoks teraapia. Vahepeal olin ka oma elu esimeses suhtes – see purunes. Sain seal palju vastuseid. Nägin, et armastus isa vastu tuli vägagi tagasi. Kuid võib olla ka teisiti. Iga armastust ei peagi oma ellu tagasi tooma.

«The Significant Other», Karl Christoph Rebane. FOTO: Sandra Luks 2020

Kollektsioon kulgeb nagu ringi käiv mäng. Esimene komplekt on inspireeritud klaasi purunemisest. Sellest sekundi murdosast, mida saab ainult aegluubis näha, kus suhtes on juba praod, kuid see püsib veel koos. Edasi tuleb paratamatus – purunemine. Siis lähed sa juba mädanema, aga hoiad sellest ikka veel kramplikult kinni. Edasi tuleb natuke paranemist ja arusaam sellest, kui õrn on murtud südame, iseenda taas ülesehitamine. Selle annan edasi hästi õhulise kudumina. Ja kui tavaliselt ootame, et lõpus peaks saabuma täieliku paranemise hetk, siis mina kujutan seda hoopis taas purunemisena. See oli hästi emotsionaalne aasta läbi moe. Ja mõistmine, et alati ei pea armastust taaselustama.

17.07.2020 20.07.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto