Sisukord
Arvamus
Tänane leht
22.07.2020
Eesti Video ⟩ Töötajapõud sai kauaoodatud leevendust (18) Eesti lühiuudised Terviseamet saadab Antsla hipilaagri laiali Verivärske riigiameti juhi kopsakas palk kütab kirgi (14) Video ⟩ Ülitõhus hiidnälkjahävitaja tüürib turule (17) Majandus Tele2 juht: Eesti regulaatorid võiksid selgroo kasvatada (4) Majanduse lühiuudised Aktsiad, mis võivad Euroopa rahasüstist kasu lõigata Välismaa Euroopa Liit tuli toime võimatu missiooniga (1) Välismaa lühiuudised Briti valitsus tõrjub endiselt Vene sekkumise uurimist Lääne-Ukrainas jäi kümmekond inimest kaaperdaja küüsi (1) Trump võib valada õli protestide tulle (6) Arvamus Juhtkiri: aeg aitab unustada minevikus tehtud vigu (1) Martin Ehala: usk ja argumendid Rail Balticu vaidluses (24) Ain Kendra ja Toomas Tiivel: Rail Balticu vead (36) Tõnu Grünberg: Rail Baltic on endiselt vajalik ja perspektiivne (15) Ülo Vooglaid: haritlaskonna moraalne kohus (20) Kultuur No see teeb ikka vihaseks küll! (1) Tapetud galeristi saladus Psühholoogilise mängu võimalikkusest Sport Eesti korvpallikoondis saab suvel tehtud tööst ette esimese reaalse pildi Värvikad meenutused: Eesti läbi aegade kõige tulemuslikuma korvpallitreeneri 100. sünniaastapäev Spordi lühiuudised Rain Veideman nädalavahetuse Balti matšidest: tulgu või 12 LeBron Jamesi vastu, mängida on vaja Jukka Toijala: võib-olla võidame Leedut 30ga, aga võime ka 50ga kaotada Teadus Sabaga lumepallid Päikesesüsteemi äärelt Maad külastab kauaoodatud silmaga nähtav sabatäht (6) Tartu Olev Raju: see õnnetu lisaeelarve (1) Siiri Laidla: elu läheb ikkagi edasi Riia ringi tulevik selgub sügisel (10) Tartu lühiuudised Koroona seljatanud Heidi Hanso aitab teadlasi Naiiv võtab raskuste kiuste üle Sisevete Saatkonna Pelglikke šaakaleid luusib ringi ka Tartumaal Tartlanna leidis maakodu metsast viis suurt kotti taarat (3) Kaht lillepeenart näeb täies ilus vaid lendur (3) Sümmeetria Jaak Kikase moodi Tartu maasikamaniakist kunstnik avab Viljandis näituse Meelelahutus Koomiks Sudoku

Tõnu Grünberg: Rail Baltic on endiselt vajalik ja perspektiivne

3 min lugemist
  • Rail Balticu mitmekihilisus muudab selle avalikkuse jaoks keeruliseks
  • Kõik raudtee ehitusega seotud detailid pole kivisse raiutud
  • Eesti ühendamine ülejäänud Euroopaga on ülimalt vajalik
Rail Balticu foorum FOTO: Mailiis Ollino

Väljast sisse vaadates on peaaegu võimatu lõpuni aduda Rail Balticu kiire elektriraudtee rajamise mõju ja mastaapsust, selle projekti ulatusest saab realistlikumalt aimu alles sellega iga päev ja praktiliselt tegeledes, kirjutab Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Tõnu Grünberg.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Täna võin oma kogemuse põhjal veendunult väita, et teist nii suurt ja mõjukat projekti ei õnnestu kolme Balti riigi koostöös algatada ka veel aastakümneid pärast selle 870-kilomeetrise raudtee valmimist.

Muidugi mõista muudab projekti mitmekihilisus ja komplekssus selle ka avalikkuse jaoks äärmiselt keerukaks – on raske aru saada, miks just selline raudtee, miks just nii kiire, miks just sellises raudteekoridoris, miks just sellise hinnaga ja nii edasi. Mustmiljon küsimust, millele teist sama palju vastuseid, mis tekitavad omakorda järgmisi küsimusi. Ja nii pole see vaid Rail Balticu projektile väljast peale vaadates, vaid lahendamist vajavaid küsimusi tekib hulgaliselt ka projekti arendajatel endil.

Olgugi et raudteekoridor kui selline oli enne ehitajatele-arendajatele ehk Rail Baltic Estoniale ja ühisettevõttele RB Rail üleandmist juba maavalitsuste poolt paika pandud, koosneb raudtee arendamine tuhandetest detailidest, millest kõik pole mitte kaugeltki kivisse raiutud. Nii näiteks püüame me kohalike omavalitsustega koostöös endiselt leida kohalikele oludele sobivaimaid lahendusi nii juurdepääsuteede loomisel kui võimalusel tulla vastu raudteekoridori jäävate maaomanike soovidele.

21.07.2020 23.07.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto