Tõnu Grünberg: Rail Baltic on endiselt vajalik ja perspektiivne

Rail Balticu foorum FOTO: Mailiis Ollino

Väljast sisse vaadates on peaaegu võimatu lõpuni aduda Rail Balticu kiire elektriraudtee rajamise mõju ja mastaapsust, selle projekti ulatusest saab realistlikumalt aimu alles sellega iga päev ja praktiliselt tegeledes, kirjutab Rail Baltic Estonia juhatuse esimees Tõnu Grünberg.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Täna võin oma kogemuse põhjal veendunult väita, et teist nii suurt ja mõjukat projekti ei õnnestu kolme Balti riigi koostöös algatada ka veel aastakümneid pärast selle 870-kilomeetrise raudtee valmimist.

Muidugi mõista muudab projekti mitmekihilisus ja komplekssus selle ka avalikkuse jaoks äärmiselt keerukaks – on raske aru saada, miks just selline raudtee, miks just nii kiire, miks just sellises raudteekoridoris, miks just sellise hinnaga ja nii edasi. Mustmiljon küsimust, millele teist sama palju vastuseid, mis tekitavad omakorda järgmisi küsimusi. Ja nii pole see vaid Rail Balticu projektile väljast peale vaadates, vaid lahendamist vajavaid küsimusi tekib hulgaliselt ka projekti arendajatel endil.

Olgugi et raudteekoridor kui selline oli enne ehitajatele-arendajatele ehk Rail Baltic Estoniale ja ühisettevõttele RB Rail üleandmist juba maavalitsuste poolt paika pandud, koosneb raudtee arendamine tuhandetest detailidest, millest kõik pole mitte kaugeltki kivisse raiutud. Nii näiteks püüame me kohalike omavalitsustega koostöös endiselt leida kohalikele oludele sobivaimaid lahendusi nii juurdepääsuteede loomisel kui võimalusel tulla vastu raudteekoridori jäävate maaomanike soovidele.

21.07.2020 23.07.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto