Sisukord
Arter
Postimees
01.08.2020
Eesti Draama lasteaias kippus poliitiliseks (18) Majandusministeerium tegi Aegi eelnõu maatasa (3) Eesti lühiuudised (1) Koroona nullib Euroopas reisiplaane (3) Kolmeaastane läks ATVga seiklema Teeremondi käigus tuli välja hulk inimluid (7) Mootorratta juhiloa saamine ei lihtsustu Majandus Koroonaviirus tõi uue kullapalaviku (1) Investor Mari aasta on jälle positiivne Pressi alla jäänud tehnoloogiahiiud näitasid tugevaid muskleid Välismaa Kohalik vaade ⟩ E-Eesti ja hanguga konkurent lõunast Trump tegi ettepaneku nihutada valimiste kuupäeva Vahakujustaarid järgivad Londoni muuseumi ees pandeemiareegleid Ohus on kümnete miljonite vaktsineerimata laste elud (1) Välismaa lühiuudised Arvamus Juhtkiri: USA valimiste must hobune – koroona Sport Spordi lühiuudised Ferrari on F1-sarjas hädas. Väidetavalt algas kõik tööstusspionaažist EOK spordidirektor: välismaa koondistega liitumine on kindlasti tendents PM Video ⟩ Maailma tippudega koos treeniv Ilves: nüüd on kõik endas kinni. Kui tulemusi ei tee, siis on minu viga Ilvese maailmameistrist treeningpartner jutustas eestlasega seoses lustaka loo Norra koondise spordidirektor: Ilves sobib meie juurde, kuna ta pole mingi primadonna PM Itaalias ⟩ Alba ralli – soojendusbänd enne rallikaravanile korraliku hoo sisselükkamist Kolumn ⟩ Jarmo Jagomägi: korvpallikoondisel jäi suvest kõvasti näppude vahele Norralased loodavad eestlaste abiga armastatud ala taas õitsele puhuda Merendus Merenduse lühiuudised Arter Paul ja Paavo Piik: poliitika võiks olla rohkem nagu «Õnne 13» – igav ja vaikne Puhkusereis «uues normaalsuses» pakub ennekõike närvipinget (1) Sotsiaalne eksperiment: kas mängutalu toidab pere ära? (1) Mobiilsed seaded, peatatud inimesed Kava 3.– ja mask 1.– ehk Kuidas suveteater jälle ellu ärkas ROKi presidendi ootamatu kõne Tallinnas Viinavabrikust sai kodu Marjakook, augustine magus: kolm marjaküllast retsepti Ekstsentrilisuse kehastus. Klassiku sõiduproov: BMW 8. seeria Fööniga vanni. Mida kujutab endast elektriline surfilaud Radinn? (1) Mida teeb mees naise riidekapis? (1) Eesti kultuuritegelased õnnitlevad juubilar Olav Ehalat: ta on harukordne, soe ja andekas inimene Meelelahutus Koomiks Sudoku

Ekstsentrilisuse kehastus. Klassiku sõiduproov: BMW 8. seeria

4 min lugemist
Esimese 8. seeria suurimaks vooruseks on tema välimus ja autot näidates võite hooletult mainida, et tegu on BMW üht ägedaimat ajajärku lõpetava mudeliga, mille valmimisele pidi tootja ilmselt kõvasti peale maksma. FOTO: sergeizjuganov.com

«Ilus, aga loll, » õhkas «Meemeistrite linnas» nutikaim mesilane liblikale järele vaadates, kes uue loengu alates kiirelt sääred tegi. Sarnane iseloomustus võiks kõlada BMW kaheksanda seeria kohta, ainult et teine omadussõna tuleks asendada sõnaga «keeruline» või «tujukas».

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Kaheksa on BMW jaoks maagiline number, millega on poolkogemata tähistatud neid mudeleid, mis loodud tühjalt kohalt ja on tootja jaoks ennem mainekujunduslikud kui äriliselt edukad projektid. Sellele viitab kasvõi järeltulijate puudumine. Sellised autod olid nii esimene 8. seeria, kui ka Z8 ja i8 ning ainsana pudenevad antud loetelust välja tänased, ehk teise põlvkonna kaheksanda seeria autod. Viimased pole pooltki nii originaalsed ja ekstsentrilised kui esimene «trükk», sest praegu müügil oleva 8. seeria näol on tegu turunduslikel eesmärkidel ümber nimetatud kuuenda seeria neljanda põlvkonnaga.

Veerev skulptuur

1989. aastal esitletud 8. seeria (E31) arendusega tehti algust 1981. aastal, mistõttu on loomulik, et selle väikeste neerudega esiosa on selges suguluses nii Paul Bracqi loodud ideeautoga Turbo (1972) kui ka sellele järgnenud sportautoga M1 (1978). 8. seeria oli ühtlasi esimene arvutitega projekteeritud BMW, millega sooviti kohta kätte näidata Mercedes-Benzi ja Aston Martini ning Porsche luksuslikele GT-autodele. Seetõttu põhinesid uustulnukad 7. seeria komponentidel, mis tegi «kaheksase» jupp maad kallimaks ja keerulisemaks kui oli varasem 6. seeria, millega neid tihtilugu samastada püütakse.

Tehniliselt põhines auto juhi jalgealuseni 7. seerial ja BMW disaineritel õnnestus anda kupeele ajatu ilme, mis mõjub ligitõmbavalt isegi 21 aastat pärast tootmise lõppemist.

31.07.2020 03.08.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto