Sisukord
Arter
Postimees
25.07.2020
Eesti Tartus ja Jõhvis viiakse kainenema vanglasse Eesti lühiuudised Vesinikupööret enam ei väära (20) Allatulistatud Vene lennuki laskur jäi ilmselt ellu (3) Steriilne elukeskkond ei sobi rahvuslinnule (6) Majandus Koroonaviirus lõi pensionifondide edetabeli segamini (4) Nestest sai koroonakriisi ja naftasõja üllatav võitja Välismaa Haredi juudid televiisorit ei vaata Välismaa lühiuudised Britid ja EL liiguvad valulise lahutuse poole Islamipalvus Hagia Sophias Arvamus Juhtkiri: me peame rääkima vesinikust (6) Aleksei Lotman: kliimaneutraalsuse poole – koperdades või kindalt? (4) Kroonilise häda haavad avanesid (7) Idealisti pidupäev (7) Tandem hakkas lõpuks tööle (2) Araabia maailma lootus (1) Sport Thierry Neuville: kodune MM-ralli oleks unistuse täitumine (1) Vormelimeedia: F1-sari naaseb riiki, kus sõideti viimati 24 aastat tagasi Tänak aitab Hyundail Itaalias ajalugu teha Spordi lühiuudised Spordimaailma maagilised arvud alustades 3 ja lõpetades 99ga (1) Jaanus Kriiski kolumn. «Korvpalliromaani» pärand ehk meenutades Illmar Kullamit Merendus Sinilipp jõuab Eesti sadamatesse järgmisel kevadel Merenduse lühiuudised Arter Lauri Saatpalu: Eks nüüd on eluks ajaks teada, et kaks laksu on käinud, kolmandale järgneb disklahv (6) Kodukohvikud: massid möllavad, isu ei kahane Edevus, pahe või voorus? (1) Kuidas me matkakaaslast päästsime ja kivide salakavaluse paljastasime Mere- ja mäluretk iidsesse Turusse Uus sadam tähendab kapteneile eksameid Isad, pojad ja kiiruskatsed Olümpia-Vigrist sai martsipan ja küpsised Tuuletunnelis disainitud traktor. Kaks KTMi sõiduproovis, mõlemad kisuvad metsa poole Muutunud ilma kombed ja (kultuuri)kohad (2) Eesti oma miniseelik – nutikaim kogu ilma peal Meelelahutus Koomiks Sudoku

Tuuletunnelis disainitud traktor. Kaks KTMi sõiduproovis, mõlemad kisuvad metsa poole

5 min lugemist
KTM 790 Adventure R  FOTO: Andrus Laansalu

Kui sulle antakse sõitmiseks KTM, siis sellega sul teele jääda ei õnnestu – KTM keerab ise nina metsa suunas, ta on niimoodi ehitatud.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

KTM 790 Adventure R

Rohkem kui pool sajandit tagasi oli inimestel unistus, et tulevikus on kõik sile, voolujooneline ja lendav. Selle käigus joonistati hulk pilte isegi traktoritest, mis olid ilmselgelt disainitud tuuletunnelites. Milleks traktorile selline voolujoonelisus, ei osanud keegi mõistlikult seletada. Seda tulevikku ei tulnud kunagi.

Kui te panete KTM 790 Adventure R-i esimest korda käima ja esimest korda kiirendate, meenub teile kõigepealt … traktor. Asi on hääles. Võrdlus traktoriga ei sisalda endas mingit viidet aeglusele. See tähendab toorest jõudu ja pidurdamatut läbimisvõimet. 790 ADV R sõidab muretult ka seal, kus suure hulga võrreldavalt raskete ratastega tekiks probleemid. Ma ei ole mingi maastikusõidumeister, aga ma sõitsin temaga otse liivakarjääri paksu liiva. Tõsi, sellist adrenaliini pole ka ammu tundnud. Lähim võrdlus oleks maadlemine, ainult et vastase asemel on liiv. Kõik muu on sama. Liiv tahab sind maha visata (kui sa sõidad liiga kiiresti) või liikumatuks muuta (kui sõidad liiga aeglaselt). Mul on tunne, et ükskõik millise muu rattaga, mida ma varem katsetanud olen, oleks ma võinud sisse jääda või külje maha panna. 790 ADV R-il aga on toores jõud, raskuskese ja vedrustuse käitumine mingis sellises sweetspotis, et neid asju ei juhtunud. Sa annad talle jõuliselt teada, et kavatsed sealt läbi sõita ja tema lihtsalt sõidab sealt läbi. Võimalik, et unistus tuuletunnelis disainitud traktorist realiseerus täiesti teistsugusena, kui seda oodati – voolujoonelise mootorrattana, mis läbib isegi traktorile üle jõu käivat maastikku.

Ratta raskuskese on madalal, hoolimata kõrgest vedrustusest (selles on oma osa ette alla toodud kütusepaakidel).

24.07.2020 27.07.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto