K, 28.09.2022

Indrek Ibrus: Lehepunkti ja R-Kioski libauudiste-äri nüüdisaja kontekstis

Indrek Ibrus: Lehepunkti ja R-Kioski libauudiste-äri nüüdisaja kontekstis
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments 2
R-Kiosk
R-Kiosk Foto: Raul Mee/Postimees Grupp/scanpix Baltics

Nagu ka Facebook ja Google, koondab Lehepunkt OÜ kõigi meediaväljaannete sisu, ent samas keelduvad nad tunnistamast oma vastutust selles rollis, kirjutab TLÜ meediainnovatsiooni professor Indrek Ibrus.

Kolleeg Andres Kõnno tõi mõne nädala eest avalikkuse tähelepanu alla, et R-Kiosk jt Eesti kaubandusasutused reklaamisid agaralt vandenõuteooriatele keskenduva ajakirja viimast numbrit, mis kuulutas praeguse pandeemia «ajaloo suurimaks pettuseks». Kui ajakirjandus selle üles noppis ja kajastas, võtsid tublimad kaubandusketid Rimi ja Coop selle ja veel mõne ajakirja müügilt. Teised aga jätkasid, väites, et nad ei saa kontrollida, mis täpselt nende lettidele jõuab.

Tänases meediakeskkonnas ja üldise kommunikatsioonipoliitika kontekstis on viimane üsna silmatorkav positsioon. Kuna Postimees andis paari päeva eest teada, et ühe ettevõtte alla kuuluvad R-Kiosk ja Lehepunkt jätkavad siiamaani sama poliitikat, siis asetan selle siinkohal üleilmsesse ja laiemasse konteksti.

Märksõnad
Tagasi üles