Facebooki faktikontrollil on lootust

Facebooki-vastased meeleavaldajad vabaühendusest Avaaz. FOTO: PETER NICHOLLS/REUTERS

Kuigi Facebookil oleks võimalik valeinfo leviku piiramiseks palju enam ära teha, on neile avaldatud surve vilju kandmas, kirjutavad Postimehe faktikontrolli toimetajad Elisabeth Niido, Vikki Perijainen ja Isabel Jezierska.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Koroonakriisist kannustatud valeinfo, vihakõne ja vandenõuteooriatega üle ujutatud Facebook on oma sisu sorteerimisel hakanud astuma konkreetsemaid samme. Tõenäoliselt ei võetud teemat tõsisemalt ette mitte pelgast aatelisusest, vaid viimaste kuude jooksul toimunud suurkorporatsioonide reklaamiboikoti tulemusena, milles üle maailma tuntud brändid, nagu McDonald’s, Coca-Cola, Ford ja sajad teised keerasid sotsiaalvõrgustikule suunatud reklaamiraha kraanid kinni.

Boikoti algatasid kodanikuõiguslased, et väljendada pahameelt platvormil vohava vihakõne ja valeinfo pärast. Boikotiga liitunute arvelt jääb Facebookil saamata miljonite dollarite väärtuses reklaamitulu. Tõenäoliselt on boikotiga liitumine lisaks moraalipuhta brändikuvandi loomisele abiks ka koroonaviiruse põhjustatud majanduskitsikuses ellujäämiseks, aga üks on kindel: Facebookile muutub probleemi ignoreerimine aina keerulisemaks.

23.07.2020 25.07.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto