Sisukord
Arter
Postimees
25.07.2020
Eesti Tartus ja Jõhvis viiakse kainenema vanglasse Eesti lühiuudised Vesinikupööret enam ei väära (20) Allatulistatud Vene lennuki laskur jäi ilmselt ellu (3) Steriilne elukeskkond ei sobi rahvuslinnule (6) Majandus Koroonaviirus lõi pensionifondide edetabeli segamini (4) Nestest sai koroonakriisi ja naftasõja üllatav võitja Välismaa Haredi juudid televiisorit ei vaata Välismaa lühiuudised Britid ja EL liiguvad valulise lahutuse poole Islamipalvus Hagia Sophias Arvamus Juhtkiri: me peame rääkima vesinikust (6) Aleksei Lotman: kliimaneutraalsuse poole – koperdades või kindalt? (4) Kroonilise häda haavad avanesid (7) Idealisti pidupäev (7) Tandem hakkas lõpuks tööle (2) Araabia maailma lootus (1) Sport Thierry Neuville: kodune MM-ralli oleks unistuse täitumine (1) Vormelimeedia: F1-sari naaseb riiki, kus sõideti viimati 24 aastat tagasi Tänak aitab Hyundail Itaalias ajalugu teha Spordi lühiuudised Spordimaailma maagilised arvud alustades 3 ja lõpetades 99ga (1) Jaanus Kriiski kolumn. «Korvpalliromaani» pärand ehk meenutades Illmar Kullamit Merendus Sinilipp jõuab Eesti sadamatesse järgmisel kevadel Merenduse lühiuudised Arter Lauri Saatpalu: Eks nüüd on eluks ajaks teada, et kaks laksu on käinud, kolmandale järgneb disklahv (6) Kodukohvikud: massid möllavad, isu ei kahane Edevus, pahe või voorus? (1) Kuidas me matkakaaslast päästsime ja kivide salakavaluse paljastasime Mere- ja mäluretk iidsesse Turusse Uus sadam tähendab kapteneile eksameid Isad, pojad ja kiiruskatsed Olümpia-Vigrist sai martsipan ja küpsised Tuuletunnelis disainitud traktor. Kaks KTMi sõiduproovis, mõlemad kisuvad metsa poole Muutunud ilma kombed ja (kultuuri)kohad (2) Eesti oma miniseelik – nutikaim kogu ilma peal Meelelahutus Koomiks Sudoku

Mere- ja mäluretk iidsesse Turusse

4 min lugemist
Enam kui 700 aastat vana Turu kindlus on suurim põhjanaabrite juures säilinud keskaegne rajatis. FOTO: Andres Teiss Www.teissphoto.com

Soome edelanurgas asuva Turu atmosfäär mõjub kohati päris lõunaeuroopalikult. Ning tänu koroonale on kohale saada lihtsam kui varem.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Mul ei olnud peaaegu üldse raha, kui 1997. aasta mais Turusse jõudsin. Seetõttu olin Helsingi-äärsetel kiirteedel ja bensujaamades püüdnud hääletada, ent keegi ei söandanud väga peale võtta kõhetut Kommunaari kingades eestlast, kel käekõrval suur kohver. Kuidagi ma siiski Turusse sain, et kohe järgmisel päeval sõita edasi autotekialuses ühiskajutis Stockholmi, kust pidi algama lend New Yorki. Kevadiselt värelevas õhus jäi üliõpilaslinn Turu meelde paljulubava maailma väravana; paigana, kuhu nii raske on saada. Poleks kunagi osanud mõelda, et tuleb kevad – ei, nüüd juba suvi –, mil võid istuda õhtul Tallinnas laeva ja hommikul ärgates Turu saarestiku mändidega kaetud kaljusaarte vahel kohvi juua.

Turu sadamasse sisenemine on omaette kunst. Baltic Queeni tol teekonnal juhtiva kapteni Roland Lemendiku sõnul on Turusse viivas faarvaatris keerukas ala, kus vaba vett laevaparda kõrvale jääb vaid 15 meetrit ning selleks, et Turu sadamasse lootsivabalt siseneda, kannab laev pardal koguni kahte kipperit. Mõõdukas tempos mööda laevakoridore patseeriv klientuur ei näi aga ülearu mõtlevat meresõidu esitatavatele väljakutsele; meri – tol õhtul tasane ja sile otsekui tohutu elavhõbedavann – on neile vaid kohaks, kuhu heita unelev pilk või sigaret. Harjumuste suur jõud ilmneb ka tax-free avanedes: poeuste taha lendavad muidu nii stoilised reisijad varakult kokku otsekui tuvid leivapuru peale.

Öö, kuhu hällitab trubaduur Antti Lipponen, möödub aga vaikselt ning kruiisidele sageli omaseid kirglikke karjeid koridoridest ei kosta. Tuleb tunnistada, et väga pole näha ka noori – keskmine klient tundub Turu liinil olevat kuldses keskeas –, kuid siiski kuulen laevameedik Pille Gussilt, et eelmisel teekonnal Turust Tallinna tuli pista kartsa üks ülemäärasest alkoholist ning «võib-olla veel millestki» lõviks muutunud reisija.

24.07.2020 27.07.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto