N, 8.12.2022

Luksusmaastur! Ei, see on siiski mootorratas. Sõiduproov Triumph Tigeriga

Andrus Laansalu
Luksusmaastur! Ei, see on siiski mootorratas. Sõiduproov Triumph Tigeriga
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Väiksed detailid koos ratta äärmiselt sujuva sõidumaneeriga tekitavad tunde, et sõidad luksusklassis.
Väiksed detailid koos ratta äärmiselt sujuva sõidumaneeriga tekitavad tunde, et sõidad luksusklassis. Foto: Andrus Laansalu

Võib-olla kõlab luksusmaastur pisut segadusttekitavalt, sest jutt käib ikkagi mootorrattast. See on Triumph Tiger 900 Rally Pro.

Kõigepealt meenuvad luksusmaasturist kuuldes pehmed nahkistmed ja massiivne hind ja võrreldavalt massiivsed rehvid, mis kunagi offroadi ei näe, sest keegi ei osta luksusmaasturit maastikule minemiseks. Aga mootorrataste maailmas käivad asjad teistmoodi. Maastiku-orientatsiooniga luksussõiduk näeb kindlasti palju kruusa ja muda. Ka siis, kui ta ostetakse pikkadeks asfaldisõitudeks läbi Euroopa ja maailma.

Luksus väljendub siin teistmoodi. Mootorrattur on igal juhul ilma käes, ja ilmal on enamasti oma arvamus toredast ajaveetmisest. Sõitsin Triuph Tiger 900 Rally Pro-ga järjest mitu pikka asfaldiotsa, nii päeval kui öösel, et saada aru, kuidas Euroopa läbimise ühtlased sajad ja sajad kilomeetrid võiksid tunduda, kui see olekski näiteks mõne päevateekonna kogu sisu. Mind ümbritses Eestimaa kaunis suvi, täpsemalt kaunis suveöö, temperatuur oli 9 kraadi (tunnetatavalt umbes 4 kraadi) ja see ei erinenud mitte millegi poolest Eestimaa kauni talveöö läbimisest. Võib-olla ainult selle poolest, et puudus otsene libedaoht ja polnud oodata, et hakkab sadama lörtsi. Muus osas, kaasa arvatud vajalik/mõistlik riietus, oli kõik sama, mis mahedas veebruariöös sõites.

Siin tuleb nüüd mängu Triumph Tiger 900 Rally Pro omapära. Kui ma esindusest ratta võtan, ei hakka ma kohe mingeid settinguid muutma. Kõigepealt sõidan nii, nagu mulle ratas kätte antakse.

Märksõnad
Tagasi üles