Sisukord
Arter
Tänane leht
29.08.2020
Eesti Tähelepanematus raudteel viib hauda (2) Eesti lühiuudised Kravtšenko õigustas hääletamata jätmist Tõnis Mölder: esimesi haiguspäevi ei saa hüvitada ainult riik või tööandja Peeter Helme 12-aastast kehastanud agendile: kõige noorem, kellega seksinud olen, oli 8-aastane (40) Majandus «Ainult sõda suudaks mu vara hävitada.» (14) USA Föderaalreserv loodab hinnatõusu (1) Välismaa Maailma suured võiduostlevad koroonavaktsiine (1) Berliini järel jäid fookusse Valgevene ja Türgi Merkel Vene poliitikat muuta ei kavatse (1) Arvamus Sven Sakkov: Trumpi välispoliitika paradoksid (16) Juhtkiri: imerohtu ei pruugi tulla (2) Olesja Lagašina: ajalugu ei õpeta (13) Šahh, kuid mitte matt Vene opositsioonile (2) Lemmiklapse mäss (1) Kultusrežissöör ja Eesti Mäe lahkub lavalt (10) Sport Levadia süda sai eurosarjas teist aastat järjest murtud Spordi lühiuudised Kolumn ⟩ Mis eestikeelne kool? Alustaks ehk treeningute eestistamisest? Merendus Kaubapurjekad naasevad Läänemerele (2) Merenduse lühiuudised AK Sven Sakkov: Trumpi välispoliitika paradoksid (16) Valgevene: läbi raskuste rahvusidentiteedini (10) Jüri Reinvere essee: sügis 2020 – kivide viskajate kuldajastu (14) Kuidas ma koos Pattinsoniga pantvangis olin Kirke Kangro: hea uus monument (7) EKI keelekool: kissellist ja karussellist Kunst sinu ümber. Legendaarne kuraator Eha Komissarov: «Mulle meeldib läbi võsa murda» Vikerkaar loeb. Meeste rahutu sõprus Kuidas toimus Konstantin Pätsi töötlemine ja jälitamine? (3) Aja auk: meie tehnoloogiline alateadvus Betty Rowlands – uus Agatha Christie? Juurikas: valitsus ja kallid kingitused Juurikas. Jüri Ratas rajas Türi Nädala plaat: staadionirokibänd ilma staadioni ja rokita Arter Ott Ojaveer: Olen kohanud õpilasi, kes arvavad, et kõik peab liiga kergelt kätte tulema (15) 24 tundi hullust. Eestlastele sobib (1) Justin Petrone: Põhjamaine Ibiza Pikk baaritee kaob öösse Sitsiilia külalisi ei karda Priit Pullerits: kuidas kõrvetab maailma kuumim koht (1) Uljas prantslane seikles ühel rattal läbi Eesti (2) Karlssonid ja kardemon: kilde Ahvenamaa köögist Tommy Cash hullutas piirilinna Kõige ägedam Escort Imetabane veealune maailm Sügismood: mustrimöllust vallatu villaseni Meelelahutus Koomiks Sudoku

Kõige ägedam Escort

4 min lugemist
Esimesed autod tulid hiiglasliku tagatiivaga, mis lisavat auto tagaosale suurtel kiirustel umbes 20 kg surujõudu. Hiljem pakuti autosid kolmes varustuses, millest luksuslikema korral võis jätta tiiva ka võtmata, aga reaalselt loobusid vulgaarsevõitu visiitkaardist vähesed. FOTO: Madis Veltman

Ford Escort RS Cosworth on üks neist autodest, millega mängimiseks ma kunagi üldse autodest kirjutama hakkasin. Ühtlasi on võrreldavate uusversioonide puudumine ka vastuseks, miks ma seda enam teha ei taha.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Alati, kui lisakatse veeres jutt ralliautodele läheb, õhatakse B-rühma monstrumite poole (1982–1986), ent autohuvilise seisukohast näib neile järgnenud ajajärk põnevam, sest võistlusautode registreerimiseks mõeldud tänavaversioonid olid A-rühma ajastul esimestele palju lähedasemad. A-rühma ralliautode tänavaversioonid olid oma haruldastest eelkäijatest ka suurema toodanguarvu ja taskukohasema hinnaga, sest kui näiteks Ford pidi B-rühma RS200 registreerimiseks valmistama 200 nn tsiviilvarianti, siis Escort RS Cosworthi toodanguarv jõudis üle 7000 ühiku, enne kui nende kokkupanekule enneaegu joon alla tõmmati. Ägedaim Escort püsis koosteliinil neli aastat (1992–1996) ja autoralli MM-võistlustel asendas A-rühma võistlusauto 1997. aastast Ford Focus WRC.

Mida see endast kujutab?

A-rühma võistlusauto registreerimiseks tuli koostada 2500 masinat, ja neil piltidel olev lelu pärineb esimesest ehk 1992. aastal küpsenud aastakäigust. Seejuures polnud tegu esimese A-rühma Fordiga, sest enne laia puusajoonega Escorti osaleti MM-etappidel tagaveolise Sierra RS Cosworthiga, millele järgnesid nelikveolised Sierra XR 4x4 ja Sierra Cosworth 4x4. Suure üldistusega ongi loo peategelase näol tegu viimati nimetatud autoga, mille telgede vahe on tükidoonori omast 57 mm lühem ja mille põhjale on turunduslikel eesmärkidel asetatud uuem ja edevam «müts». Nelikveo lisamiseks tuli vahetada esiveoliste luukpärade põhjapaneelid ja selle käigus lendas lepikusse ka viimaste väändetalaga tagavedrustus.

Viimati nimetatud tegu võimaldas hiljem pakkuda teisigi nelikveolisi Escorte, ent võimsuse osas polnud neist kompaktsele «Cossie’le» vastast.

28.08.2020 31.08.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto