Riin Seema: digisõltuvus pärsib õppimisvõimet

  • Digisõltuvusega õpilaste psühholoogiline heaolu kannatab
  • Probleemi all kannatab viiendik kuni veerand Eesti õpilastest
  • Õpetajad võiksid mõelda õppemeetodite mitmekesistamisele
Riin Seema FOTO: Erakogu

Digisõltuvuses lastel ja noortel esineb rohkem õpiraskusi ja meeleoluhäireid, kirjutab Tallinna Ülikooli haridusteaduste instituudi dotsent Riin Seema.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Eesti koolides ning lasteaedades on toimunud digipööre, mis isegi haridusministri sõnul on koroonaga seoses muutunud digipöörasuseks (Õpetajate Leht, 19.08.2020). Õpilasi ümbritsevale reaalsele keskkonnale on lisandunud hulgaliselt digikeskkondi. Valikute ja ahvatluste rohkus paneb proovile laste keskendumisvõime, eesmärgipärase käitumise ja psühholoogilise heaolu.

PISA 2019 uuring näitas, et kuue aastaga – aastatel 2012 kuni 2018 – suurenes OECD riikides õpilaste internetikasutamine väljaspool kooli keskmiselt üheksa tundi nädalas. Uuring osutas ka sellele, et õpilased, kes on oma eluga kõige vähem rahul, kasutavad väljaspool kooli internetti kõige rohkem.

07.09.2020 09.09.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto