Sisukord
Arvamus
Tänane leht
14.09.2020
Eesti Miks on lehel tänasest uus kujundus? Kreenholmi arendamiseks küsitakse kultuuriraha Elukvaliteet läks Eestis aastaga paremaks Kaitseminister Jüri Luik: kaitsekulude tase tuleb säilitada Eesti lühiuudised Karude arvukus Eestis läheneb tuhandele isendile Rate.ee argipäev: mehed lunivad alaealistelt raha eest seksi (14) Toetuskirjad Valgevenele Jaak Jõerüüt: inimkloone pole ka diplomaatias vaja Majandus Indrek Laul: ei saa minna liiga kunstnikuks ega liiga ärimeheks (1) Euro kallinemine teeb Euroopa Keskpangale muret (6) Välismaa PÕHJALA VAADE ⟩ Soome eelarve edendab elektrisõidukeid ja ühistransporti Briti koroonavaktsiini katsed jätkuvad Vene valimised kulgesid rikkumiste tähe all (8) Arvamus Juhtkiri: digiilm lüpsab loojaid Andres Herkel: Valgevene ärkab 25 aastat hiljem (2) Jaano Martin Ots: maailm nagu meri Ago Samoson: Rail Baltic Ülem-Vantaaks (1) Lauri Vahtre: maailm on muutunud – liberaalid on hullunud (67) Taavi Veskimägi: kust tuleb elekter tulevikus? (7) Tarmo Pikner: kordan, Torgu kuningriiki rünnatakse! FOOKUS ⟩ Liis Soppe, Eliis Ait ja Riin Seema: milliseid probleeme leevendab eriklass? (3) FOOKUS ⟩ Mihkel Kunnus: kool jääb alati klassiühiskonnaks (4) FOOKUS ⟩ Raivo Kokser: kaasav haridus ei asenda erikoole Kultuur Kultuuri lühiuudised Vaiko Eplik: Eesti autoritel on saamata jäänud 30 miljonit eurot (50) Sport Spordi lühiuudised Poodiumile jõudnud Vips vabandas tiimi ees, kuid võistkond hakkas eestlast hoopis kiitma Kalju koroonakolle suurenes veelgi, mured ka esiliigas Jaanimaa elu Moskvas: masendava kevade järel valitseb nüüd vabadus (1) Tartu Kolga tsiklinäitus tõi imetlemiseks välja ligi saja aasta vanused mootorrattad Jaak Uibu: Toompea haridusseminarist ja asutajast Ülo Vooglaiust Tanel Tein: jätkem kesklinna park rahule (3) Heiki Lill: betoon ei tee teadust ega loo ravimeid Tartu lühiuudised Hellenurmes lõppesid lastepõneviku võtted Kahtlus: keegi külvab Ihaste metsa kaitsealuseid taimi (13) Draamat juhib teatriteadlane Meelelahutus Koomiks Sudoku

Ago Samoson: Rail Baltic Ülem-Vantaaks

1 min lugemist
Rail Balticu plaan. FOTO: Eero VabamÄgi/Postimees Grupp/scanpix Baltics

Füüsik Ago Samoson tunneb muret Rail Balticu ja rahvusvahelise transpordikorralduse pärast.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Rail Baltic oleks tasuv ainult siis, kui seda kasutataks Berliini lennuväljade laiendusena ja sedagi juhul, kui reisitaks vähemalt USA läänerannikule. Vastupidi RB pooldajate lamemaalikule demagoogiale ei tule kütusekulu rongiga sõites märgatavalt väiksem lendamisest. Märkimisväärne ökonoomsus (3–4 l/100 km) reisija kohta on saavutatud suurte reaktiivlennukitega, kasutades ära atmosfääri hõredust kümne kilomeetri kõrgusel ja turbiinide kõrgeid pöördeid. Need eelised ei rakendu aga lühematel lennureisidel – 80 kilomeetrit Vantaa, isegi mitte kolm korda pikemal Riia lennul, aga õhusõit Los Angelesse või San Franciscosse tuleks juba kasulik küll.

Või siis tuleks Rail Balticut mõtteliselt laiendada hoopistükkis Vantaa lennujaamani. Selleks on mitmeid soodustavaid argumente. Palju lende väljub üsna kitsas ajalises aknas. Lennujaama kohustuslike protseduuride hulka on koroonaajastul, mille lõppu ei olegi põhjust oodata, lisandunud ka meditsiiniline testimine, mis pikendab veelgi lennujaamas viibimise aega. Seega peaks Rail Balticuga saama hoopis Tallinna sadamani,

12.09.2020 15.09.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto