Sisukord
Merendus
Tänane leht
19.09.2020
Eesti Madise: rahvahääletus ja kohalikud valimised samal päeval toovad segadust (2) Raasukese lahkumine Luminorist jahmatas pangandusringkondi (4) Tööandjate usaldus on toonud ukrainlased Eestisse (1) Ukraina kogukonda häirib venestamine (6) Eesti lühiuudised Aktivisti põgenemine Eestisse ärritas Venemaad (9) Loomaaed valmistub ninasarvikute päevaks Nõukogudeaegse megaprojekti jäljed kaovad (3) Austria teatriauhindade nominatsiooni pälvis eestlaste töö Eesti disainerid püüdlevad kestlikkusele ja taaskasutusele Majandus Tehnoloogiaaktsiad kerkisid uutesse kõrgustesse millenniumlaste tõttu (1) Soomes on käimas kõigi aegade suurim börsibuum (1) Välismaa Riigid katsetavad karantiini lühendamisega Välismaa lühiuudised USA migrandikeskust süüdistatakse sundsteriliseerimises Ausammas Lukašenkale (3) Ülevaade ⟩ Väidetavalt viirusvabas Türkmenistanis kasvab surmade arv Arvamus Aimar Altosaar: süvariigi sügavikku uppumas (1) Juhtkiri: Eestimaa rahvastest Jeremy Shapiro: mis juhtus Euroopa geopoliitikaga? (3) Efektiivse probleemilahendaja tähetund Õiguskantsleri sõna maksab (3) Kultuur Maskiball Veneetsia punasel vaibal Filmimaailm näeb tulevikku kõheda ja keerulisena (1) Ei! See ei saa olla vastus (1) Juurikas: Biitlite lõpp Juurikas: Eesti vajab vesiniku-pommi Juurikas: viimased uudised Sport Spordi lühiuudised Tänak ja Neuville läksid Türgis närvi Kolumn ⟩ Priit Pullerits: kui ROKi juhid painduvad sportlaste tahtmise ees, saame OMil näha nii BLM loosungeid kui ka vikerkaarelippe (1) Flora tõestas, et Eesti jalgpall suudab pakkuda ka rõõmu Kodumaad Kreekale eelistanud Sten Sokk: olen viimase seitsme-kaheksa aasta parimas vormis Juventuse uus loots Andrea Pirlo: vihkasin soojendusi ega tee neid ka treenerina Kas pikamaajooks on Eestis hukule määratud? (5) Merendus Merenduse lühiuudised Rohuküla-Heltermaa laevatee pudelikael vajab lahendust AK Veel üks Eesti film Oscari-tules Mees jõi ennast mägraks (8) Aimar Altosaar: viinakatk meite maal Marek Strandberg: põlev Maa ja muutuv kliima (1) Alar Konist: energiatootmine Eestis ja lähiriikides (5) EKI keelekool: kuidas kriisis täpselt väljenduda Maskiball Veneetsia punasel vaibal Filmimaailm näeb tulevikku kõheda ja keerulisena (1) Ei! See ei saa olla vastus (1) Digikultuur. Videomängude võidukäik (2) Vikerkaar loeb. Kui aega on lõputult, tuleb meelde igasuguseid asju... Maailma halvimad pantvangid Aja auk. Jimi Hendrixi viimased päevad Eesti Golem Juurikas: Biitlite lõpp Juurikas: Eesti vajab vesiniku-pommi Juurikas: viimased uudised Arter Kerstin Kase - päikesekiir sombuses nakkustetaevas Eesti eriüksuslaste ülem: me oleme nagu väikesed sõjamasinad (10) Jõhker kurjategija tänaval Uus vanadekodu pakub... 2000-euroseid sviite! (6) Roll, millega kuulus näitleja kogu suve Putini teleteatrit täitis Põline linnapere äratas Soorebase talu uuele elule Motoorienteerumine: kuidas esimesel korral hakkama saada? Eesti parim sommeljee Karoline Reinhold: ma ei ole veini suhtes üldsegi väga valiv «Talendid rajale»: nii puhas võidusõit, kui veel olla saab! Teistmoodi tehnoloogiamessi uudistooted Karin Rask: naistele disainisin ma salaja Meelelahutus Koomiks Sudoku

Rohuküla-Heltermaa laevatee pudelikael vajab lahendust

3 min lugemist
Süvenduslaev Vlieree alustab Rohuküla sadamas teed Rukki kanali poole 14. septembri õhtul.  FOTO: Peeter Ude

Ööl vastu 15. septembrit algas järjekorras kuues Rukki kanali hooldussüvendus. Veeteede ameti laevateede osakonna juhataja Kert Süsmalainen ütles, et eesmärk on eemaldada kanalisse setetest tekkinud vall ning tagada laevatee minimaalne sügavus 5,2 meetrit. Töö maksumus on 379 000 eurot, hanke võitis Inseneriehitus.

Artikkel kuulatav
Postimees digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Rohuküla-Heltermaa pudelikael on rajamisest saati olnud pisut üle kahe kilomeetri pikkune lõik Rukkirahust põhja poole. 20. sajandi alguses tsaariarmee hävitajatele rajatud 4,5 meetri sügavust kanalit on hiljem korduvalt süvendatud ja puhastatud. Meri kannab selle aja jooksul setteid täis ja laevade sõukruvid kuhjavad laevatee keskele valli. 2018. aasta märtsis pidi TS Laevad madala vee ja jää tõttu sõidukite Hiiumaale viimiseks käiku panema ajutise Virtsu-Heltermaa parvlaevaliini, Rohukülast väljunud parvlaev Leiger võttis peale vaid autota reisijaid. Madal veetase või tugev tuul võivad parvlaevaliikluse praegugi ootamatult seisma panna.

Saatan peitub setetes

TS Laevade juhatuse liige juhatuse esimehe ülesannetes ning peakapten Guldar Kivro ütles, et Rukki kanali sügavus pole probleemiks mitte ainult madala veega.

«Kui pärast süvendamist on kanali sügavus 5,2 meetrit ja meie täislastis laeva süvis neli meetrit, siis jääb kiilu alla 1,2 meetrit vett. Nullist madalama veetasemega tuleb meil kanalis kiirust vähendada, et laeva vajumine oleks minimaalne,» selgitas Kivro. Kuigi pehmete setete riivamine tavaliselt laevale suuremaid vigastusi ei tekita, on põhjapuude reisilaevale kallis lõbu. Pärast iga sellist vahejuhtumit tuleb teha ohutusjuurdlus. Lisaks tuukritöödele võib vajalikuks osutuda laeva dokkimine, remont või ümberseadistamine. Need pole odavad tööd, lisaks maksab laeva seisuaeg.

18.09.2020 21.09.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto