Kas koroona tõmbab põllumajandustehnika messidele kriipsu peale?

Massey Ferguson korraldas suvel uut traktoripõlvkonda tutvustava veebipõhise demopäeva. FOTO: Kuvatõmmis/Massey Ferguson

Viirusest tulenevad liikumispiirangud seavad uude olukorda ka põllumajandustehnika messide ja demoürituste korraldajad. Lõppev suvi tõestas, et virtuaalsed tooteesitlused võivad vägagi efektiivseks osutuda.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Viirusest tulenevad liikumispiirangud seavad uude olukorda ka põllumajandustehnika messide ja demoürituste korraldajad. Lõppev suvi tõestas, et virtuaalsed tooteesitlused võivad vägagi efektiivseks osutuda.

Messid on viimase kümnendi jooksul niigi kunagist tähtsust minetanud, sest näiteks tööpinkide või masinate üle ilma Saksamaale vedamise asemel saab nende omadusi ja tehnilisi parameetreid edukalt tutvustada ka veebipõhiselt ilma potentsiaalseid kliente kusagile füüsiliselt kokku kutsumata. Nüüd, n-ö koroonaajastul, kui inimkonna käsutuses on Zoom, Skype ja rida teisi veebipõhiseid konverentse võimaldavaid internetikeskkondi, on see protsess aina kiirenenud.

Esitlused siirduvad veebi

Nii on hulk põllutehnika tootjad sel suvel koroonaviiruse levikust tingitud liikumispiirangutega kohanedes asunud korraldama virtuaalseid, otseülekandena üle maailma kantavaid tooteesitlusi, millel on kahtlemata hulk eeliseid reaalselt kohapeal toimuvate ürituste ees.

Näiteks varem toimus uut traktorimarki tutvustav üritus järgmiselt – tootja tehasesse kutsustakse kokku üle Euroopa hulk ajakirjanikke, edasimüüjatest diilereid ja põllumeestest kliente, kellele korraldatakse kõigepealt saaliseminar koos slaidide ja sõnavõttudega. Seejärel on kõikidel võimalus uusi masinaid käega katsuda, kabiini istuda ja ehk isegi veidi omal käel põlluharimist proovida. Nii kestab ettevõtmine vähemalt kaks päeva koos sinna juurde kuuluvate lennusõitude, hotellibroneeringute ja muu säärasega.

Sellise formaadi kaitseks võib öelda, et kohalolekutunde vastu arvutiekraanilt vaadatav pilt nii ehk naa ei saa. Samas mõelda vaid, kui palju ressurssi õnnestub kokku hoida juba kasvõi inimeste liikumise arvelt, sest sisulise info saab edukalt ka pildi ja hääle teel edasi anda.

Samasugune saatus näib tulevikus tabavat igasuguseid väljanäitusi, millest paljudel käidi juba nüüd puhtast harjumusest. See ei toimu päevapealt, vaid järk-järgult, kusjuures esimeses järjekorras kukuvad ära selge fookuseta üritused, alles jäävad elujõulised, pikkade traditsioonidega ja üleilmse kandepinnaga väljanäitused.

30.09.2020 02.10.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto