Aus linnaametnik: Tartu pole seadnud eesmärki autoliiklust vähendada

Tartu linna üldplaneeringu eskiislahenduse avalik arutelu tõi V spaa konverentsikeskusessse kokku saalitäie huvilisi. Kõneleb Tartu üldplaneeringu ja arenguteenistuse juhataja Indrek Ranniku. FOTO: Kristjan Teedema

Kõige rohkem oli V spaa konverentsisaalis, kus ametnikud ja muud asjasse puutuvad arutasid kolmapäeva õhtul Tartu uue üldplaneeringu vaidlusteemasid, tähele panna muidugi maske, mis paiguti piirasid võimalust ära tunda, kes kõneleb. Kuid koroonaajal ei ole maski kandmine mingi uudis, nagu ka mitte see, et kõik 120 osalejat siiski maskiga polnud. Küll mahub uudise määratluse alla linnainsener Mati Raamatu avameelne avaldus «Meie pole seadnud eesmärki autoliiklust vähendada, autoliiklus on igapäevavajaduste rahuldamiseks».

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Mõneti mõjus see maski langetamisena olukorras, kus Tartu on kaua rääkinud autole alternatiivi pakkuvate liikumisviiside eelistamisest. Aga nüüd, üldplaneeringu arutamisel on häälekas vastuseis Ujula tänava pikendamisele Aruküla paljandi alt pooleteise kilomeetri võrra Kvissentali asumisse, samuti sadamaraudtee koridori autotänava ehitamisele – mis sellest, et Ropka silla plaan on maha kantud –, ja linnavalitsus vastab kõhklejaile, et teeme ikka!

Pikema sissejuhatuse tegi Tartu üldplaneeringu- ja arenguteenistuse juhataja Indrek Ranniku, kes ütles, et ettepanekuid tuli umbes 250 inimeselt kokku umbes tuhat. Seejuures olid enim ettepanekuid pälvinud teemad Ihaste metsad, sadamaraudtee, keskpark, matkarada jõe ääres ja rohevõrk. Arutelul ei pälvinud need võrdselt aega ja teemasid tõstatati ka märksa laiemalt.

01.10.2020 03.10.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto