Töökindel Hyundai polnud oma ülesannete kõrgusel

Ott Tänaku ja Martin Järveoja MM-tiitli kaitsmine sai Sardiinias kõva tagasilöögi. FOTO: Hyundai Motorsport

Esimese võistluspäeva varahommikul tundus kõik ilus. Kell 5.49 kallistas Ott Tänak Alghero rallipargis oma ülemust Andrea Adamot ja istus hea tujuga Hyundai i20 rooli. Kahjuks keeras kõik pealtnäha positiivne juba õige pea kiiva.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Kui esimesele kiiruskatsele oli start antud ja rajalt hakkasid tulema vaheajad, oli selge, et Tänak on konkurentidest selgelt aeglasem. Telepilti vaadates olid tunded segased, sest jäi mulje, et Tänak liigub hea hooga. Kahjuks rääkis ajavõtt teist keelt – 12 km katse finišiprotokollis kaotas eestlane liidrile 27,9 sekundit. Seda oli lubamatult palju, kuid mis oli põhjus? Lühiintervjuus jäi eestlane napisõnaliseks. «Puhas katse. Kõik on hästi.» Tegelikult oli siililegi selge, et kõik ei ole hästi. Teisel katsel kaotas ta jälle palju aega ning pärast finišijoone ületamist oli kuulda Tänaku ja kaardilugeja Martin Järve­oja vestlust. «Mis asi see on? Midagi tuli lahti?» küsis sõitja. «Mingi hull vibratsioon oli kohe alguses,» vastas kaardilugeja. Tänak lisas: «Siis, kui ratas on nagu ühele poole.»

Rohkem kommentaare Tänak kuni lõunapausini ei jaganud. Samade katsete kordusläbimisel ei läinud hoog paremaks ja pärast nelja katset asuti alles üheksandal kohal. Mis kotermann eestlase ralliautot ikkagi vaevas? Mõned ajakirjanikud pakkusid, et mootor ei tööta täisvõimsusel ja nii ei saanud eestlane endast kõike anda. Enne hoolduspausi selgitas valitsev maailmameister, et mäkra mängis tema auto vedrustus, mis ei töötanud ootuspäraselt. «Meil oli esivedrustusega probleem ja kaasas olevate tööriistadega polnud võimalik seda parandada,» sõnas nelja katse peale ligemale kaks minutit ära andnud Tänak.

Sellele vaatamata oli saarlane õnnelik, et tal õnnestus masin hooldusalasse tagasi tuua. «Meil vedas niigi, et suutsime katsetel lõpuni jõuda. Olukord oli keeruline, aga vähemalt veeres masin lõpuni välja.»

Tänak üritas küll katsete vahel probleemi kõrvaldada, kuid suurt tulu sellest polnud. «Ikka üritasime parandada ja ülesõitudel oli ka okei, aga katseteni parandused vastu ei pidanud,» ütles Tänak, kelle sõnul läks häda iga kilomeetriga ka järjest hullemaks.

«Kas see on midagi veel väärt?»

09.10.2020 12.10.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto