Hyundai peakontoris toimus muutus, mis näib nende WRC-programmile kurjakuulutav

Hyundai jätkamine on WRC-sarjale väga oluline. FOTO: Hyundai Motorsport

Ralli MM-sarjas tuleb 2022. aasta murranguline. Valitsevast WRC-klassist saab Rally1 ja suurima uuendusena lisandub autole hübriidajam. Algse kava järgi pidid meeskonnad uusi autosid testima hakkama juba tänavu, kuid eelmisel nädalal Rahvusvahelisest Autoliidust (FIA) tulnud teate põhjal on see edasi lükatud vähemalt veebruarini. Põhjuseks uue hübriidtehnoloogia valmistaja Compact Dynamicsi põhjustatud viivitus, mistõttu hilinevad vajalike detailide tarned tiimideni.

Artikkel on kuulatav
digipaketi tellijatele
Tellijale Tellijale

Uued tehnilised tingimused näivad suure arenguna, kuid MM-rallidel FIA tehnilise delegaadi asetäitja kohuseid täitev Karmo Uusmaa leidis, et üldjoontes jääb tippklassi ralliauto võrdlemisi sarnaseks. «Tehnilises mõistes on automootorist tulev võimsus 2022. aastal sama,» selgitas Uusmaa. «Hübriidtehnoloogia võetaksegi kasutusele selleks, et anda autodele natuke lisajõudu ja kasutada seda ühelt katselt teisele sõitmiseks.»

Kuigi enne tegelikku testimist ei oska keegi öelda, kas ja kui palju ralliautod uuenduse läbi kiiremaks muutuvad, tõi Uusmaa välja, et igal tehnilisel arengul on oma hind. «Kiirusele ilmselt olulist mõju ei ole, sest kõik lisajõud, mis hübriidist tulevad, kannab auto hübriidajami näol kaasas lisakilodena.»

20.10.2020 22.10.2020
Loo tellimiseks pead olema sisse logitud Postimees kontole.
Logi sisse
Sul ei ole kontot?
Loo Postimees konto