P, 2.10.2022

Maakonna liinivõrku ootab ees raputus

Jüri Saar
, arvamustoimetaja
Maakonna liinivõrku ootab ees raputus
Facebook Messenger LinkedIn Twitter
Comments
Ilmatsallu sõitis Tartu bussijaamast eile Go Busi sinine tasuta buss. Kuidas aga saab Ilmatsallu 2023. aasta jaanuarist ja mis maksab pilet, nõuab veel põhjalikku arutamist.
Ilmatsallu sõitis Tartu bussijaamast eile Go Busi sinine tasuta buss. Kuidas aga saab Ilmatsallu 2023. aasta jaanuarist ja mis maksab pilet, nõuab veel põhjalikku arutamist. Foto: Sille Annuk

Tartu maakonnaliinidel peavad 2023. aasta jaanuaris sõitma hakkama uued bussid. Vähesed asjad on praeguseks selgeks mõeldud: kõik bussid peaksid olema madala sisenemisega ja gaasibussid, aastane veomaht on umbes 4,2 miljonit kilomeetrit ja leping sõlmitakse kaheksaks aastaks, rääkis Tartumaa ühistranspordikeskuse juhataja Tõnis Piir.

Märksa suurem küsimustering ootab veel selgeks arutamist enne, kui eeldatavalt tuleval kesksuvel kuulutatakse välja liiniveohange.

«Meie igapäevane liikluspilt Tartus sõltub suuresti sellest, kuidas inimesed Tartu regioonist Tartusse tulevad. Tartu on tõmbekeskus, kas tullakse auto või ühissõidukiga, seda saame ühistranspordi korraldusega mõjutada,» ütles Tartu abilinnapea Raimond Tamm. «Oleme ühistranspordikeskusega arutanud, et see, millise marsruudiga bussid sõidavad ja kui tihti, on kriitilise tähtsusega. Meie ühine eesmärk peab olema ühissõidukitega sõitjate hulga kasv.»

Märksõnad
Tagasi üles